Polacy na zakupach – ranking sieci handlowych. Oceny klientów mogą dostarczyć ważnych wskazówek zarówno sieciom handlowym, jak i osobom planującym zakupy. Gazetka 24 przyjrzała się ponad 60 000 sklepów i ich ocenom dostępnym w Google Maps. Na tej podstawie powstał ranking najczęściej i najlepiej recenzowanych marketów w kraju.
Wśród najwyżej ocenianych sklepów, które mogą pochwalić się liczbą opinii powyżej 100 tys., prowadzi Rossmann. Średnią ocena 4.37 w 5 stopniowej skali Google Maps. Tuż za nią plasuje się Lidl (4.26) oraz sieć sklepów Dino (4.16). W zestawieniu TOP 10 przeważają markety z zaopatrzeniem żywieniowym – jest ich aż 7.
Sieć drogerii z najlepszą oceną klientów
Zwycięzcy poszczególnych kategorii
Warto prześledzić również najwyżej oceniane sklepy z podziałem na kategorie. W zestawieniach znalazły się zarówno duże, jak i mniejsze sieci handlowe. W kategorii “Drogerie i perfumerie” liderem jest Drogeria Jawa z oceną na poziomie 4.46. Tuż za nią sieć drogerii Rossmann (4.37) i Hebe (4.33).
Z kolei w spożywczym segmencie na pierwszym miejscu znalazł się Lidl (4.26). Dalej ex aequo Delikatesy Groszek oraz Dino z wynikiem 4.16. Kolejny sklep Odido osiągnął ocenę 4.10.
W kategorii “Dom, ogród, art. budowlane” przede wszystkim dominują duże i znane sieci. Zestawienie otwiera IKEA (4.50), tuż za nią plasuje się Castorama (4.23) a podium zamyka PSB Mrówka (4.20).
Pewnym zaskoczeniem w kategorii “Elektronika” może być wysoka pozycja sklepu Rebel Electro. Jest on liderem zestawienia (4.40), wyprzedzając Komputronik (4.32) oraz MyCenter (4.23).
Z kolei w “Odzież i obuwie” najlepiej ocenianym sklepem jest Polska Sieć Odzieżowa Tifo (4.49). Uplasowała się ona przed popularnymi sieciówkami. Drugie miejsce zajmuje Esotiq (4.27). Niewiele mniejszą ocenę ma C&A (4.26).
Najchętniej oceniane sklepy
W zestawieniu najchętniej ocenianych sieci sklepów widzimy dominację marketów spożywczych. Najwięcej “gwiazdek” od użytkowników Google Maps otrzymał Lidl (średnia liczba ocen 967). Natomiast tuż za nim plasuje się Tesco (603), a podium zamyka Bricomarché (590). Ponadto poza kategorią spożywczą w zestawieniu TOP 10 znalazły się tylko Empik i RTV Euro AGD.
Autorzy zestawienia wytypowali również konkretne sklepy stacjonarne, które uzyskały największą liczbę ocen w Polsce. Okazuje się, że aż 6149 recenzji zebrał sklep z odzieżą sportową – Martes Sport z Lublina. Drugim najchętniej poddawanym ocenie był H&M w Gorzowie Wielkopolskim (4748). Ponadto na trzecim miejscu znalazł się market Tesco na warszawskim Bemowie (4652).
Źródło: gazetka-24.pl