Rozpoczynamy publikowanie Świątecznego Barometru Poczty Polskiej – jedynego w Polsce wskaźnika prezentującego trendy na rynku przedświątecznych przesyłek pocztowych. Pierwsze dane wskazują, że w tym roku już wysyłamy znacznie więcej paczek.
Odczyt Barometru wynosi 125,29 proc., co oznacza, że w przedostatnim tygodniu listopada (17-23.11) Polacy wysłali o 25,29 proc. więcej paczek niż średnio w okresie od początku lutego do końca października bieżącego roku.
Pierwszy tydzień odczytu pokazuje nam także, że Poczta Polska miała w badanym tygodniu o 21,39 proc. więcej paczek niż w tym samym tygodniu 2013 roku.
– „Okres przedświąteczny to każdego roku czas, kiedy Poczta Polska obsługuje większy niż w pozostałych okresach wolumen przesyłek. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku będzie ich o wiele więcej niż w latach ubiegłych” – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.
Barometr Poczty Polskiej prezentuje dane dotyczące przesyłek wysyłanych za pośrednictwem spółki. – „Poczta Polska, jako partner obsługujący ponad 60 proc. e-sklepów dysponuje własnymi danymi, które pozwalają precyzyjnie przedstawić czy, jak dużo oraz kiedy kupujemy w sieci. Możemy też prezentować tendencje, które obserwujemy na rynku e-zakupów” – mówi Janusz Wojtas.
Okres przedświąteczny to czas wzmożonej pracy zarówno dla wirtualnych sprzedawców jak i dla rynku przesyłek pocztowych. Najnowszy raport instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia pokazuje, że ponad 80 proc. Polaków posiadających dostęp do sieci planuje kupić choć część prezentów przez internet, a jedynie 17 proc. wyklucza taką możliwość. Ponad 70 proc. klientów e-sklepów wybierze Pocztę Polską jako dostawcę przesyłek z prezentami.