Moda to nie tylko dziedzina sztuki, ale i wymagający biznes, który potrzebuje solidnego planowania i strategicznego podejścia. Takie wnioski płyną z badania polskiego rynku mody jakie wykonali holenderscy studenci dla marki Viola Śpiechowicz.
Przez prawie rok, studenci Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Amsterdamie pod opieką dr Clarenca van der Putte, pracowali nad stworzeniem programu marketingu i sprzedaży marki Viola Śpiechowicz w trzech europejskich krajach: Holandia, Niemcy, Szwecja. Badanie zatytułowane było From emerging to developed market, a uroczysta prezentacja jego wyników odbyła się w piątek, 20 lutego w atelier projektantki.
– Polska, to wciąż wschodzący rynek z ogromnymi możliwościami rozwoju i szansą podbicia zachodnich rynków. Marka Viola Śpiechowicz skupia w sobie trzy najsilniejsze cechy polskich produktów na których warto budować przewagę: znakomitą jakość, unikalny design i konkurencyjną cenę – podkreślał dr Clarenc van der Putte.
Jako najbardziej obiecujący rynek dla polskiej mody studenci wskazali Szwecję. Ponad 41% respondentów z tego kraju wyraziło zainteresowanie naszymi markami modowymi. Aż 53% z nich zdeklarowało chęć zakupu ubrań z logo Viola Śpiechowicz, oceniając jego jako szykowne i stylowe.
Prezentacja wyników badania zbiegła się z debiutem nowej marki tworzonej przez Violę Śpiechowicz – WAKE UP THE BEAR. To brand stworzony dla kochających komfort i podróże, poszukujących funkcjonalnego i nowoczesnego stroju, który sprawdzi się w każdych warunkach.
– Idea wielofunkcyjnych ubrań wywodzi się nie tylko z wyobrażeń o wygodnym, stylowym stroju na długie spacery, ale także odnosi się do filozoficznej koncepcji wędrówki, która jest odwieczną tęsknotą, koniecznością i celem człowieka. Jeśli jest coś, co może w tych okolicznościach stać się naszym sprzymierzeńcem to bez wątpienia jest to strój – mówi Viola Śpiechowicz.