Przemysł 4.0 – panel dyskusyjny nt. przyszłości ekosystemu biznesu i uczelni wyższych. Przygotowania do realizacji i wdrażania idei Przemysł 4.0 trzeba zacząć od edukacji. W procesie muszą brać udział jednostki edukacyjne. Ponadto przedstawiciele przemysłu, biznesu, organizacji rządowych oraz pozarządowych. Wypracowanie nowego paradygmatu współpracy środowiska akademickiego, przemysłu i jednostek publicznych, identyfikacja wyzwań, problemów i szans, stworzenie dobrych praktyk, narzędzi, toolboxów wspierających wszystkie strony zainteresowane rozwojem idei Przemysłu 4.0 są tematem toczącego się projektu Universities of the Future (https://universitiesofthefuture.eu/).
Projekt jest realizowany w ramach konsorcjum czołowych uczelni technicznych, instytucji publicznych oraz prywatnych z Polski, Finlandii i Portugalii. Współfinansowany przez Komisję Europejską w ramach projektu ERASMUS+.
Politechnika Warszawska, jako lider ze strony polskiej, zaprasza na wydarzenie (tzw. Forward-looking session), które będzie służyć zrozumieniu i zaplanowaniu dalszych działań istotnych dla trwałości rezultatów projektu.
Kiedy: 13 maja, 12:00-14:00
Gdzie: on-line
Jak się zapisać: przez formularz rejestracyjny https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=nCJQO3jNiEWbz5e3Yp4vD8zPrUKwrE5Oqd6rOIq7lENUOUk3S0RGWFhRUFRYT0pJVFBDMDNCTENaNi4u
Panel będzie w języku polskim, udział jest bezpłatny.
Przede wszystkim tematem przewodnim panelu jest Future of HEIs (Higher Education Institutions) & Business Ecosystem. Innymi słowy jak powinien wyglądać ekosystem współpracy akademia-biznes (przemysł), aby wspólne działania (w zakresie edukacji) wspierały rozwój Przemysłu 4.0. Ponadto w ramach wydarzenia omówiony będzie projekt i jego bieżące osiągnięcia. Elementem głównym będzie dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli biznesu, administracji uczelni wyższych, środowiska studenckiego, po której nastąpi sesja Q&A.
Planowane tematy:
– Dlaczego i jak przemysł powinien uczestniczyć w procesie edukacji?
– W jaki sposób firmy mogą wspierać i współtworzyć przyszłą edukację?
– Jakie są bariery i przeszkody w efektywnej edukacji dla Przemysłu 4.0, którymi należy się zająć w przyszłości?
– Jak będzie wygląda przyszłe miejsca pracy i czy powinniśmy to uwzględniać w bieżącym procesie dydaktycznym?
– Czy paradygmaty Przemysłu 4.0 można zastosować (i dostosować) do edukacji?
– Jak zmieniają się modele funkcjonowania przedsiębiorstw w erze post-COVIDowej i czy to pociąga za sobą konieczność zmian w edukacji?
– Gdzie są granice Przemysłu 4.0? Czy jest coś na horyzoncie po Przemyśle 4.0?
Dyskusję i sesję Q&A będzie moderował dr inż. Mariusz Kaleta z Politechniki Warszawskiej.
Źródło: Politechnika Warszawska