swissstandards.pl to wspólny znak towarowy, który został stworzony w celu propagowania i krzewienia szwajcarskich standardów jakości i postępowania w obrocie gospodarczym w Polsce.
Polsko-Szwajcarska Izba opracowała znak towarowy swissstandards.pl, aby wzmocnić pozycję rynkową firm w niej zrzeszonych. Szwajcarskie pochodzenie zobowiązuje – pielęgnowanie tradycyjnych, szwajcarskich wartości może w dużym stopniu przyczynić się do budowy pozytywnego wizerunku firmy. Znajduje to potwierdzenie w analizach rynkowych.
W grudniu 2014 roku na zlecenie Izby została przeprowadzona kolejna już ankieta Swissness Worldwide, badająca wizerunek Szwajcarii oraz percepcję szwajcarskich produktów w Polsce. Zgodnie z wynikami badań w oczach Polaków Szwajcaria ma pozytywny obraz, a produkty szwajcarskie wyróżnia wysoka jakość i niezawodność.
Również inne opracowania potwierdzają pozytywny wizerunek Szwajcarii. Wyniki badań przeprowadzonych przez Uniwersytet St. Gallen wskazują, że produkty i marki szwajcarskie kojarzą się na całym świecie z najwyższą jakością oraz niezawodnością. Dotyczy to nie tylko produktów powszechnie uznawanych za standardowo szwajcarskie, jak zegarki, sery lub czekolada, ale także przemysłu farmaceutycznego, budowlanego oraz chemicznego.
Szwajcarskie firmy, prowadzące działalność w Polsce chcą wyróżniać się poprzez przestrzeganie najwyższych norm jakości produktów i usług oraz wysokich standardów w obrocie gospodarczym. Znak „swissstandards.pl” wyróżnia, a jednocześnie zobowiązuje – podkreśla Marek Szymański – Prezes Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej i jednocześnie Prezes Franke Polska Sp. z o.o. – beneficjent znaku swissstandards.pl od ponad 3 lat.
Fundamentem znaku swissstandards.pl są trzy wartości: doskonałość, niezawodność i innowacyjność. Jak pokazuje praktyka, są to kluczowe elementy sukcesu szwajcarskich produktów na światowych rynkach, a 1 miejsce Szwajcarii w rankingu Global Innovation Index 2014 po raz 4 z rzędu nikogo nie dziwi.
Właścicielem znaku swissstandards.pl jest Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza, która od 1998 roku wspiera i inspiruje gospodarczą współpracę między Polską i Szwajcarią. „Jesteśmy przekonani, że jakość i solidność mają kluczowe znaczenie w kontaktach gospodarczych. Potwierdzają to beneficjenci znaku – 16 firm, które odnoszą sukcesy na polskim rynku, stawiając na rzetelność i jakość, a niekoniecznie najniższą cenę” – podkreśla Ulrich Schwendimann – Dyrektor Izby.
Więcej informacji o znaku swissstandards.pl i działalności Izby można znaleźć na stronach: www.swisschamber.pl oraz www.swissstandards.pl