Prawdziwe walentynkowe szaleństwo zakupowe, jak większość trendów, przybyło ze Stanów Zjednoczonych. Według tamtejszej Narodowej Federacji Handlu, Amerykanie w ubiegłym roku wydali blisko 20 mld $ na upominki związane ze świętem zakochanych. Na rodzimym rynku wydatki choć nie tak duże, z roku na rok rosną, a e-sklepy coraz chętniej przygotowują się na tę okazję. Dlatego RTB House, działająca globalnie, polska spółka specjalizująca się w innowacyjnej technologii retargetingowej, przeanalizowała setki kampanii na ponad 40 rynkach i wybrała 3 sposoby na zwiększenie efektywności prowadzonych w tym czasie działań.
#1 Celuj dokładnie niczym Kupidyn
Badania pokazują, że na kilka dni przed Walentynkami, sklepy internetowe cieszą się większym zainteresowaniem niż zwykle. Niestety wielu użytkowników przegląda oferty, ale nie decyduje się na zakup.
W okresie wzmożonej sprzedaży szczególnie dobre efekty przynoszą działania ukierunkowane na indywidualnych użytkowników. Wyświetlane banery z wcześniej oglądanymi produktami przypominają o potrzebie zakupu, co w okresie walentynkowym ma wyjątkowe znaczenie.
Właściwie zaplanowana, specjalna kampania reklamowa musi uwzględniać nie tylko nowych użytkowników, lecz także tych, którzy już jakiś czas wcześniej przeglądali ofertę sklepu. W przeciwieństwie do noworocznych wyprzedaży czy przedświątecznej gorączki zakupowej, Walentynki są krótką i skierowaną do konkretnej grupy docelowej okazją, by zaprezentować ofertę sklepu. Dlatego tym bardziej warto przyjrzeć się twardym danym i przygotować komunikację marketingową z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi retargetingowych. Kampania retargetingowa pozwala na zoptymalizowanie prowadzonych działań i ustawienie wyższych stawek dla tych użytkowników, którzy wykazują się większym potencjałem zakupowym.
#2 Sprzyjaj poszukującym prezentu idealnego
Dla wielu Walentynki to długo wyczekiwane święto. Dlatego też poszukiwania prezentu są zwykle zakrojone na szerszą skalę, niż wyjście do kwiaciarni czy wizyta u jubilera. E-sprzedawcy mogą na tym skorzystać przygotowując specjalne oferty, promocje czy opcję darmowej dostawy.
W dniach poprzedzających święto zakochanych warto umieścić na banerach reklamowych informację o zbliżającym się wielkimi krokami momencie, przygotować specjalny tematyczny layout kreacji czy pokazać ile czasu pozostało do Walentynek. Tych zapobiegliwych, jak i tych lekko zdesperowanych może przekonać np. darmowa wysyłka czy gwarancja terminu dostawy, dlatego warto pamiętać o dodaniu również takiej informacji.
#3 Pamiętaj o tych, którzy zapominają
Szczęśliwi czasu nie liczą, dlatego walentynkowe zakupy są często robione w ostatniej chwili. W takiej sytuacji wygrywają oczywiście sklepy stacjonarne, ale odpowiednio przygotowana kampania reklamowa online może dodatkowo wesprzeć sprzedaż offline.
Baner z informacją „Walentynki tuż tuż – nie zapomnij wpaść do nas po prezent” to być może za mało by przykuć uwagę, ale już podanie adresu sklepu najbliższego aktualnej lokalizacji danego użytkownika czy wyświetlenie walentynkowych promocji, które tam na niego czekają, może okazać się zarówno efektywne dla sklepu, jak i zbawienne dla zapominalskich.
Źródło: RTB House