Stwórz Audi swoich marzeń. Który model? Z silnikiem spalinowym czy z napędem elektrycznym? A co z wyglądem zewnętrznym – lakierem, kołami? Czy życzysz sobie wyposażenie S line? Czy masz specjalne preferencje dotyczące wnętrza? A co z opcjami rozrywki i systemami wspomagania kierowcy? Tego typu konsultacje odbywają się standardowo w salonach sprzedaży Audi. Ponadto miliony razy na stronach internetowych marki z czterema pierścieniami w logo. Platformy cyfrowe oferują klientom spersonalizowane wizualizacje klasy premium. W samym tylko internetowym konfiguratorze samochodów audi.de zarejestrowano w 2020 r. ponad dwa miliony działań, a liczba ta rośnie co roku.

Pierwszy konfigurator samochodów marka Audi wysłała potencjalnym klientom na płycie CD. To było ponad 20 lat temu. Dzisiaj gigant motoryzacyjny używa najnowszych technologii internetowych. Tym samym wykorzystując multimedia, aby pomóc sieci sprzedaży detalicznej wzbudzić zafascynowanie potencjalnych kupujących możliwością uzyskania indywidualnie skonfigurowanego pojazdu. Większość klientów przed zakupem modelu Audi korzysta z konfiguratora internetowego. Konfigurator jest także wykorzystywany przez około 1000 salonów dealerskich na 27 rynkach. Wymagania klientów są równie wysokie. Niezależnie od tego, czy są wyrażane w świecie realnym czy cyfrowym. Wizualizacje 3D, wysokiej jakości zdjęcia pojazdu oraz szczegółowe informacje, od dawna stanowią część standardowego repertuaru producentów klasy premium.

Z łatwością stworzysz Audi swoich marzeń - dwóch mężczyzn i kobieta stoją w salonie samochodowym obok aut i rozmawiają.
Z łatwością stworzysz Audi swoich marzeń

Wygodna podróż w cyfrowym świecie Audi

Audi stale optymalizuje doświadczenia użytkowników, wykorzystując najnowsze rozwiązania i technologie internetowe. Ponadto firma wprowadza do systemu dane rynkowe, na przykład informacje o tym, które kombinacje są w danym momencie popularne. Ponadto na które dodatki opcjonalne istnieje szczególnie wysoki popyt.

W każdym momencie procesu konfiguracji, użytkownik może zapisać wybraną przez siebie konfigurację online za pomocą kodu. Pobrać ją w formie broszury, przełączyć się od razu na osobiste konsultacje z pracownikiem Audi online lub zaplanować jazdę próbną. Od początku roku etap zbierania informacji uzupełnia funkcja dopasowywania. W oparciu o wybraną konfigurację użytkownika algorytm identyfikuje w sieci handlowej w Niemczech nowe i używane samochody. Te, które w największym stopniu odpowiadają tej konfiguracji i są dostępne w danym momencie. Ewentualnie te, które mogą być szybko dostarczone.

Niezrównane wrażenia wizualne

Recenzenci z niezależnych instytutów badania rynku potwierdzają, że konfigurator Audi nie ma sobie równych, jeśli chodzi o wrażenia wizualne. Wszystkie elementy konfiguracji wybierane przez użytkowników są prezentowane w czasie rzeczywistym. Za pomocą obrazowania fotorealistycznego na dowolnym ekranie. Pojazd jest wyświetlany w technologii HD lub 4K. Co pozwala użytkownikom obejrzeć każdy detal, nawet przeszycia na skórzanych fotelach. Można się przemieszczać po samochodzie, wybierać kolory i opcje domyślne. Ponadto jednym kliknięciem otworzyć wszystkie drzwi, panoramiczny dach lub bagażnik. Wirtualny model można oglądać przy różnym oświetleniu. Ponadto w różnych lokalizacjach, na przykład przed Bramą Brandenburską w Berlinie czy Allianz Areną w Monachium. Użytkownicy mogą nawet włączać i wyłączać reflektory matrix LED. Wszystko to jest możliwe dzięki połączeniu różnych innowacyjnych technologii. Sercem systemu jest własna platforma wizualizacyjna Audi, Automotive Visualization Platform – w skrócie AVP. Narzędzie to generuje obrazy i animacje przy konfiguracji każdego modelu.

Źródło: Audi