Zdrowa żywność przepisem na sukces w pracy. Eksperci do spraw promocji zdrowia podkreślają, że jednym z kluczowych sposobów wzmacniania kondycji i wydajności pracowników jest zdrowe odżywianie. Dodają do tego odpowiednie warunki pracy, work life balance, a także atmosferę wspierającą zdrowe nawyki. Co więc należy spożywać, żeby poprawić samopoczucie, zwiększyć efektywność w pracy i ograniczyć liczbę absencji chorobowych?
Według specjalistów kluczem do sukcesu żywieniowego jest odpowiedni balans. Zachowanie umiaru w jedzeniu i wybieranie takich produktów, które dostarczają odpowiednią ilość składników odżywczych, bez bolesnego rezygnowania ze swoich upodobań smakowych. Wybory te wzmacniają zdrowie psychiczne i psychiczne, a także zwiększają poziom motywacji. A to niezbędne czynniki, które nie tylko zbliżają do sukcesu, ale zapewniają systematyczną pracę i wykluczają zniechęcenie.
Jak pokazują badania, 44% Polaków w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło fast food. W ciągu 10 minut od zjedzenia tłustego posiłku kwasy tłuszczowe upośledzają działanie hipokampa, czyli tej części mózgu, która jest odpowiedzialna za naukę i wspomnienia. Oznacza to, że w ciągu kolejnych 30 minut pojawiają się trudności z przypominaniem sobie faktów oraz np. z rozwiązywaniem krzyżówek.
Higiena żywienia w pracy
Natura to słowo klucz w celu zachowania zdrowia i ciała w nienagannej kondycji. Wartość przyrody została dokładnie przystosowana do zaspokajania ludzkich potrzeb. Tymczasem nie każda firma może sobie pozwolić na stworzenie profesjonalnej stołówki czy zamawiać dietetyczny catering dla swoich pracowników. Jednakże niemal każde przedsiębiorstwo może zagospodarować pomieszczenie kuchenne, w którym będą mogli zjeść drugie śniadanie i ciepły lunch. Dobrym pomysłem jest także zapewnienie pracownikom zdrowych BIO owoców i warzyw przynajmniej raz w tygodniu. W utrzymaniu kondycji pomocne będą także bezpłatne karty wstępu do klubów fitness. Każda firma chcąc mieć zdrową kadrę powinna również prowadzić szereg działań edukacyjnych i uświadamiać pracowników w kwestii zbilansowanego żywienia.
Z badań, przeprowadzonych przez organizację Health Enhancement Research Organization wynika, że pracownicy, którzy regularnie jedzą zdrowe posiłki, osiągają aż o 25 proc. większą wydajność w pracy, w porównaniu do osób, które nie dbają o zrównoważoną dietę.
Osoby, które zarówno zdrowo się żywią, jak i też i są aktywne fizycznie, notują średnio aż o 27 proc. mniej absencji chorobowych w pracy, w porównaniu do osób mało aktywnych. Zwłaszcza tych ostatnich pracodawcy powinni więc – w obopólnym interesie – wspierać, we wdrażaniu zasad zdrowego stylu życia. Z kolei tych pierwszych powinni bardziej docenić i promować. Zdrowa żywność dostarcza wartościowe „paliwo” dla organizmu. Sprawia, że umysł człowieka może gospodarować lepszymi zasobami. Oznacza to, że maksymalniewykorzystuje potencjał umysłu poprzez przyspieszenie procesów zachodzących w mózgu.
Bądź zdrowy, wybieraj produkty BIO
Zdrowa żywność, w szczególności opatrzone skrótem „BIO” dostarcza do organizmu wartościowe, niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania minerały i mikroelementy. Wykluczenie niezdrowych substancji zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia schorzeń, z których najpoważniejszymi są prawdopodobnie otyłość, cukrzyca i choroby narządów wewnętrznych.
Marka Farma Świętokrzyska jest największym w Polsce producentem świeżej żywności BIO, dla której działania ekologiczne są priorytetem. Dostrzega się to w każdym aspekcie jej funkcjonowania. Swoją pracą składa hołd pierwszym ekologom. Ideę ich pielęgnuje poprzez szacunek dla ziemi, miłość do natury i troskę o najwyższą wartość odżywczą wytwarzanych produktów.
– Wierzymy, że każdy poprzez codzienne wybory żywieniowe może zmieniać świat – własny, swoich bliskich, lokalnych społeczności. Suma tych wyborów, pomnożona przez 7 mld, kształtuje sytuację globalną. Jednak wszystko zaczyna się od zawartości pojedynczego talerza. Zadbaj, by Twój był pełen świeżych, soczystych, ekologicznych warzyw i owoców. Rozpocznij zmianę już dziś! – mówi prezes Farmy Świętokrzyskiej Łukasz Gębka.
*Artykuł powstał we współpracy z Partnerem działu BIO-Biznes – Farmą Świętokrzyską