NIVEA w nowej kampanii promuje moc ludzkiego dotyku. Wyniki światowego raportu, oraz historie prawdziwych ludzi, którym dotyk uratował życie zainspirowało markę NIVEA do stworzenia kampanii „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk-bądźmy bliżej siebie”, która ma na celu zwiększenie świadomości jak ważny jest dotyk międzyludzki. NIVEA pragnie zainspirować wszystkich ludzi, by był on częścią ich każdego dnia.
Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk – bądźmy bliżej siebie” to nie tylko hasło kampanii edukacyjnej, ale także nowa misja Nivea. W 2018 roku marka przeprowadziła globalne badanie, które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku. Badanie zostało przeprowadzone łącznie w 11 krajach na 23 913 osobach, a na podstawie wyników powstał pierwszy w swoim rodzaju światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Opublikowanie raportu zostało zaplanowane na marzec 2020 r. Jednak w tym czasie pojawiła się pandemia COVID-19, a marka NIVEA postanowiła kontynuować dalszą część badań. Polegały one na analizie doświadczenia dotyku oraz poczucia samotności w czasie pandemii. W wyniku połączenie dwóch raportów powstał całościowy pogląd na aktualną sytuację zjawiska dotyku międzyludzkiego i udowodniono naukowo jego korzyści.
Z badań przeprowadzonych przed pandemią COVID-19 płynął następujące wnioski:
- Dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego
i pełnego życia. Jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie.
- Trzy najczęstsze skojarzenia z dotykiem wskazane przez ankietowanych to: miłość, zainteresowanie i troska.
- Większość ludzi doświadcza mniej dotyku, niż by tego pragnęli.
Z badań przeprowadzonych w trakcie pandemii COVID-19 wynika:
- W przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku.
- COVID-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy.
- Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny.
Spot promujący kampanię przedstawia prawdziwą i poruszającą historię rodzinnych więzi i uzdrawiającej mocy dotyku. Bliźniaczki, Lily i Madelaine urodziły się 16 lat temu, 9 tygodni przed planowanym terminem. Obie od samego początku walczyły o przeżycie. Szanse Madelaine były mniejsze, gdyż urodziła się z wadą serca, przez co lekarze obawiali się o jej zdrowie. Jedna z pielęgniarek wpadła na pomysł, aby położyć dziewczynki razem w jednym inkubatorze. Od tego momentu siostry przytulały się i dotykały nieustannie, a ich szanse na przeżycie rosły z dnia na dzień. Z czasem wada serca Madelaine zniknęła. Dotyk Lily uratował siostrze życie. Bliźniaczki stały się bohaterkami kampanii a ich historia integralną częścią misji NIVEA polegającej na promowaniu zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku „skóra do skóry”.
25 mln euro od NIVEA na projekty promujące dotyk
NIVEA podejmuje globalne zobowiązanie i pragnie szerzyć świadomość prozdrowotnych korzyści płynących z międzyludzkiego dotyku. Na ten cel przeznaczy 20 milionów euro. Środki trafią przede wszystkim do osób najbardziej zagrożonym samotnością. Działania pomocowe kieruje do trzech grup: wcześniaków, osób niedowidzących oraz osób starszych z demencją. Ponadto w ramach swoich działań NIVEA wesprze lokalne projekty, które mają na celu poprawienie jakości życia osób zagrożonych samotnością. Głównie są to dzieci przedwcześnie urodzonych, osób niedowidzących oraz starszych dotkniętych demencją. Do roku 2025 zobowiązuje się przeznaczyć 25 mln euro na projekty promujące dotyk, docierając przy tym do 150 000 osób.
Źródło: NIVEA