Krynica Vitamin z nowym kontraktem europejskim. Krynica Vitamin, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych, niskoalkoholowych i środków do dezynfekcji, poinformowała o podpisaniu nowej umowy na produkcję napojów typu tonic z firmą Schweppes International Limited z siedzibą w Londynie, jednym z liderów rynku napojowego w Europie. Szacowana wartość kontraktu na okres pięciu lat wynosi 10,7 mln zł. Krynica Vitamin będzie świadczyć usługi rozlewnicze napojów w opakowaniach szklanych. To nowy segmentu rozlewu napojów dla spółki.
– Naszym partnerem została globalna marka, dla której będziemy jednym z zaledwie kilku dostawców w skali świata. Dzięki temu rozwiniemy segment rozlewu napojów w butelce szklanej. Pozyskanie klienta było możliwe dzięki produkcji napojów dla tej globalnej marki na rynek polski. Przetarliśmy szlak, wyrobiliśmy sobie markę, pokazaliśmy elastyczność produkcji. Kontrakt jest dowodem zaufania do naszej wysokiej jakości i kwalifikacji – powiedział Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin SA.
Pozyskanie wymagającego pod względem jakości i obsługi klienta pozycjonuje Krynicę Vitamin jako partnera gotowego do realizacji projektów nastawionych na wysokie wymagania jakościowe. To kolejny krok w kierunku dywersyfikacji geograficznej i produktowej, co jest celem spółki.
Nowy kierunek rozwoju
Krynica Vitamin uruchomiła linię produkcyjną do napełniania opakowań szklanych pod koniec 2019 roku. Dla Schweppes International Limited będzie również świadczyć usługi rozlewnicze w opakowaniach aluminiowych. Jednak na razie wartość zamówień i szacowanych przychodów nie jest znana.
Eksport Krynicy Vitamin z roku na rok dynamicznie rośnie. W 2018 r. spółka sprzedała za granicę 37 proc. produkcji napojów. W 2019 r. już 47 proc., a po trzech kwartałach 2020 r. dynamika eksportu wyniosła już 54,5 proc. Krynica Vitamin sprzedaje produkty do prawie 40 krajów. Główne kierunki eksportowe to Niemcy, Wielka Brytania i Stany Zjednoczone. Spółka produkuje również napoje energetyczne na rynek australijski.
Krynica Vitamin w 2020 roku zarobiła sześć razy więcej, niż w roku poprzednim. Szacunkowy zysk netto za 2020 r. wyniósł 56,6 mln zł, wobec 7,4 mln zł w 2019 roku (wzrost 655 proc. r/r). W całym 2020 r. Krynica Vitamin wypracowała 446 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 50 proc. r/r). Co było najwyższym wynikiem w historii Spółki. Sprzedaż przełożyła się na 74 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 575 proc. r/r). Bardzo dobre wyniki są konsekwencją produkcji i sprzedaży płynów do dezynfekcji w drugim kwartale 2020 r. Ponadto wypracowaniem wyższych przychodów z działalności podstawowej w całym ubiegłym roku.
Firma w obecnym roku skupia się na dalszym umacnianiu swojej pozycji na rynku produkcji napojów oraz dywersyfikacji geograficznej. Dział R+D przygotowuje nowe formuły napojów, m.in. w opcji „low sugar”, czyli dostosowane do opłaty cukrowej. Ponadto także nowe formuły środków ochrony osobistej i kosmetyków.
Źródło: Krynica Vitamin