Klienci już w blokach startowych na Black Friday. Mimo pogłosek, że w tym roku wyniki Black Friday mogą być mniej spektakularne (zwłaszcza w branżach, w których pojawiły się braki w zaopatrzeniu), aż 31 proc. klientów zamierza sprawdzić oferty w sklepach i e-sklepach. 63 proc. w ciemno deklaruje, że skorzysta z promocji. Badanie SMSAPI pokazuje, że na tę okazję zaplanowaliśmy już specjalne zakupy.
W ubiegłym rokiem dominującym nastrojem wśród konsumentów była niepewność. Teraz widać powracający optymizm. Rok temu 17 proc. kupujących w ogóle nie było zainteresowanych Black Friday. A blisko połowa (48 proc.) uzależniała swój udział w nim od pojawienia się atrakcyjnych ofert. Nowe badanie zrealizowanego przez agencję BioStat dla SMSAPI pokazuje, że tej jesieni proporcje się odwróciły. Obecnie aż 62,5 proc. respondentów w ciemno zapowiada, że zrobi zakupy podczas najbliższego Czarnego Piątku (26 listopada) lub w następujący po nim Cyfrowy Poniedziałek.
Źródło: SMSAPI
67 proc. Polaków czeka z większymi zakupami na Black Friday
Jeszcze więcej osób (67,7 proc.) odwleka swoje plany zakupowe na koniec listopada licząc na przeceny. To efekt udanych kampanii sprzedażowych z minionych lat. Znaczna część kupujących znalazła interesujące ich produkty w cenie na tyle korzystnej, że do dziś pamiętają o okazjach podczas zakupowego święta. Już teraz planują wydatki, choć tegoroczne promocje nie ruszyły jeszcze na dobre.
To ważna wiadomość dla sprzedawców. Klienci już myślą o czarnopiątkowych zakupach, więc można zaprosić ich do zapoznania się ze specjalną oferta już teraz. Nie czekając na koniec miesiąca i sam Black Week.
Źródło: SMSAPI
Gdzie szukamy promocji?
Badanie SMSAPI pokazuje, że znaczna część kupujących podczas Czarnego Piątku lubi zdawać się na łut szczęścia lub skuteczność internetowych algorytmów. 59 proc. respondentów wskazało, że o promocjach dowiadują się z mediów społecznościowych. 50 proc. przy okazji wizyty w galerii handlowej czy sklepie stacjonarnym. Nieco mniej popularne jest czerpanie informacji o specjalnych rabatach z e-maili (34 proc.), billboardów, plakatów lub ulotek (22 proc.). Ponadto z SMS-ów (18 proc.) czy od influencerów (14 proc.). Tych ostatnich wyprzedzają prawdziwi znajomi, którzy inspirują w kwestii zakupów 19 proc. respondentów.
Źródło: SMSAPI
Różnorodność kanałów i niszowy charakter niektórych z nich sprawia, że sklepy niekoniecznie muszą walczyć o uwagę klienta na mocno zatłoczonej ścianie wiadomości na Facebooku. Zamiast podbijać media społecznościowe, gdzie swoje profile mają niemal wszyscy konkurenci, mogą zachęcać klientów do subskrybowania promocyjnych powiadomień inną drogą. Z danych SMSAPI wynika, że 46 proc. sprzedawców zamierza przed Black Friday przeprowadzić kampanię SMS-ową.Z kolei ubiegłoroczny raport “Komunikacja sklepów internetowych” wskazuje, że niemal połowa (47 proc.) kupujących korzysta z funkcji “powiadom gdy produkt będzie dostępny”. Ta wygodna funkcjonalność pozwala zapisać się na notyfikację o promocji drogą SMS-ową lub e-mailową, jeszcze zanim akcja ruszy. Kolejne 10 proc. korzystałoby z niej, gdyby była dostępna w sklepach.
Źródło: SMSAPI