Tegoroczna konferencja HR w Biznesie Human Relations poświęcona była m.in. relacjom pomiędzy pracownikami, a managerami, kandydatami czy rekruterami. Definiowano także HR, który już dziś wykracza poza założone wcześniej ramy Human Resources. Dziś powinniśmy spojrzeć na zagadnienie nieco szerzej, tak jak zrobili to uczestnicy spotkania zorganizowanego przez Wyższą Szkołę Bankową w Toruniu oraz FlexHR, które odbyło się 25 października w Toruniu.
Wydarzenie rozpoczęło się od prelekcji Piotra Buckiego (bucki.pro), który opowiedział o storytellingu w HR. Opowiedział on m.in. o tym, jak dobrze komunikować wartości firmy czy rozmawiać z kandydatami, tak, aby zostali oni na dłużej w naszej firmie.
Tuż po nim na scenę wyszła Beata Michalska-Dominiak (Klientocentryczni), opowiedziała z kolei o tym, jak projektować relacje w organizacji, aby wspólnie tworzyć nowe wartości „Designed teams”. Organizatorzy zadbali także o prelegentów chcących podzielić się doświadczeniami nt. skandynawskich rynków pracy. Opowiedziała o tym Wanda Brociek ze Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej, a także Katarzyna Wojdyła z Norian Accounting. Panie zaprezentowały szerokie spectrum swoich doświadczeń płynących z wielu lat zawodowej kooperacji z firmami z Północy. Wanda Brociek przedstawiła najważniejsze wnioski płynące z najnowszego raportu Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej. Natomiast Katarzyna Wojdyła wskazywała, które elementy ze skandynawskiego i polskiego stylu pracy by można wykorzystać, aby stworzyć idealną formułę kultury organizacyjnej.
Kolejną częścią konferencji była prelekcja Magdaleny Kamińskiej z FlexHR pt. „Zbadaj talent. Zbadaj motywację”. Operations Manager opowiedziała o autorskim narzędziu do badania potencjału i motywacji pracowników – DIPO (Discover Potential). We współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Flex HR zbudował baterię testów psychometrycznych, która może być z powodzeniem stosowana zarówno w procesach rekrutacyjnych jak i na różnych etapach rozwoju pracowników.
Tuż po tym rozmawiano o tym, w jaki sposób Polacy mogą stawać się liderami globalnych organizacji. Agata Dulnik w prelekcji pt. „Jak przygotować polskie talenty do pełnienia roli globalnych liderów”, dzięki swojemu bogatemu międzynarodowemu doświadczeniu wskazała, iż warto rozwijać swoje talenty, których wykorzystanie na arenie międzynarodowej jest w zasięgu ręki.
Zobacz też nasz film z Wschodniego Forum Film Rodzinnych:
Zobacz też:
Nagrody Lady Business Awards rozdane! Wśród nagrodzonych kobiet Gosia Baczyńska
W ramach konferencji organizatorzy zadbali także o ciekawy element warsztatowy. Uczestnicy mogli skorzystać z szerokiego wachlarza tematycznego: począwszy od motywacji pracowników (Anna Kostrzewska, Frauenthal Automotive) czy wyszukiwania ich w sieci (Kasia Borowicz, Poland Sourcing Community), przez komunikację wewnętrzną firmy (Izabela Mazurek-Turska, Mobica), design thinking (Beata Michalska-Dominiak, Klientocentryczni), rekrutację via LinkedIn (Łukasz Dębski, Socjomania), po liczenie wskaźników w kampaniach Employer Branding (Anna Wankiewicz, Marta Wachowiak, Adrianna Andryańczyk, Mobica), skończywszy na rozmowach kwalifikacyjnych po angielsku (Magdalena Zawiszewska, Agnieszka Rosińska, Centrum Języków Obcych WSB) oraz elementach rynku w biznesie dla HR (Joanna Matuszewicz-Pawłowska).