Owocowe piątki, Xbox, kolejna sportowa karta, wyjścia integracyjne – to jedne z najczęściej wybieranych przez pracodawców rozwiązań PR-u wewnętrznego. Czy jednak rzeczywiście działają motywująco na zespół? W jaki sposób skutecznie zadbać o poziom zadowolenia pracowników? I wreszcie – czy jest to możliwe poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji?
Wyniki tegorocznego raportu[1] Deloitte o trendach w HR nie pozostawiają złudzeń – rynek pracownika to nie tylko zgrabne hasło. Pracodawcy, którzy chcą mieć zmotywowany, zgrany i zadowolony zespół, muszą na niego zapracować. Oczywiście nie sposób ocenić efektywności działań bez feedbacku, który będzie odzwierciedlał rzeczywiste (a nie deklarowane) nastroje pracowników.
Zobacz też:
– Ankiety czy rozmowy nie są idealnymi rozwiązaniami. Do pierwszej pracownicy podchodzą niechętnie, w drugiej nie mogą sobie pozwolić na szczerość. W konsekwencji informacje zwrotne nie przynoszą oczekiwanych efektów. Zrodziła się więc potrzeba narzędzia, które dostarczy obiektywny feedback, w momencie kiedy pracownik wykaże się ponadprzeciętnym zaangażowaniem i pozytywnym nastawieniem – a takim właśnie narzędziem jest Flairs.ai – mówi o swoim projekcie Zbigniew Czarnecki, CEO Apptension, kreatywnego software house’u, który stworzył Flairs.ai.
Poprzez połączenie z systemami typu Slack czy Jira, Flairs.ai analizuje częstotliwość oraz ton wypowiedzi na dany temat oraz wskazuje najbardziej zaangażowanych i pozytywnych pracowników. „Nagradza” ich specjalnie przygotowanymi graficznymi wyróżnieniami, równocześnie generuje raporty i dostarcza je kierownictwu oraz działowi HR. Dzięki temu najlepsi pracownicy zostają szybciej zauważeni i wynagrodzeni za ponadprzeciętną pracę. W efekcie poziom satysfakcji w zespole rośnie, co przekłada się na lojalizację. – Nasz projekt oparliśmy na pozytywnych emocjach, ponieważ to właśnie one sprzyjają poprawie jakości pracy i motywacji pracowników – dodaje Czarnecki.
Zobacz też:
Rozwiązanie to dedykowane jest dużym firmom, ze szczególnym naciskiem na te, które obecnie usprawniają lub informatyzują zarządzanie wiedzą i procesami HR. To właśnie w przedsiębiorstwach liczących ponad 100 osób trudno jest rozpoznać kompetencje pracowników w trakcie codziennej współpracy. Według badań[2], w ciągu kolejnych kilku lat, ograniczona zostanie tradycyjna komunikacja wewnątrz firm, jak np. bezpośrednie spotkania, czy rozmowy telefoniczne. Wzrośnie natomiast znaczenie platform do współpracy on-line, np. Slack oraz mediów społecznościowych. Wraz z nimi niezbędne będzie uzupełnienie ich podstawowych funkcjonalności o aplikacje i narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję. Takim właśnie narzędziem jest Flairs.ai.
Technologia Flairs.ai to nowa marka w portfelu anioła biznesu, Dawida Ubrana. Przedsiębiorca dał się już poznać nie tylko jako inwestor, ale również doradca w kwestiach biznesowych. Do Flairs.ai dołożył wiedzę wyniesioną z handlu na temat tworzenia sieci sprzedaży. Na jej bazie twórca narzędzia, Apptension, buduje dla swojego produktu Sieć Partnerską HR, w którą zaangażowani są najlepsi specjaliści na rynku.
– Dawid Urban dał nam spory kredyt zaufania i jednocześnie szybki feedback w sprawie inwestycji w projekt. Na pewno pomogło w tym wypracowane zaufanie z dwóch poprzednich inwestycji Dawida, które realizowaliśmy jako partner technologiczny: Adquesto i LESS_. W Apptension od razu powołaliśmy zespół, który pracuje nad strategią produktu i zakresem tzw. MDP (Minimum Delightful Product). Mamy za sobą pierwsze testy prototypów, a pełna gotowość wdrożeniowa jest planowana na 3 kwartał 2019. Już teraz jesteśmy otwarci na rozmowy i współpracę z przedsiębiorstwami – dodaje Zbigniew Czarnecki.
Za
Flairs.ai stoi Apptension – kreatywny software house, współpracujący z
inwestorami, startupami i agencjami przy tworzeniu innowacji cyfrowych. Na
swoim koncie ma kooperację z takimi markami jak Netflix, Bloomberg, Universal,
Uber, UNICEF, Google i takie nagrody jak Cannes Lions, Awwwards, FWA. Filarem
Apptension jest kompetentny zespół, który opiera swoje działania na
transparentności, dobrych relacjach między współpracownikami oraz częstym
feedbacku, co zrodziło ideę powstania Flairs.ai
[1] Raport „Trendy HR 2019. Zmiana w zarządzaniu – człowiek w centrum uwagi. Analiza polskich wyników badania Global Human Capital Trends 2019”, Deloitte Development LLC, 2019
[2] Tamże