Akademia Przyszłości, która jest siostrzanym projektem Szlachetnej Paczki, istnieje od 12 lat i pomogła już blisko 6000 dzieci w całej Polsce. Z okazji Dnia Dziecka spora grupa podopiecznych Akademii spędzi czas w siedzibie Volkswagen Group Polska.
Akademia Przyszłości powstała z inicjatywy księdza Jacka „Wiosny” Stryczka. Jej założeniem jest pomoc dzieciom, które są przekonane, że z niczym sobie nie poradzą. Udział w Akademii Przyszłości pomaga dzieciom zmienić to błędne przeświadczenie, a bezradność i brak motywacji przemienić w gotowość do podejmowania wyzwań, otwartość na sukcesy (porażki również) i zdolność do kreowania własnej przyszłości. W Akademii dzieci są najważniejsze, każdy wierzy w ich potencjał. Zajęcia nie polegają na doraźnej zmianie świata dziecka, aby przez chwilę poczuło się lepiej, ale na zmianie samego dziecka. Dzięki Akademii dzieci dowiadują się, jak stawiać czoła przeciwnościom losu i jak je przezwyciężać.
Dzieci, które spędzą Dzień Dziecka w siedzibie Volkswagen Group Polska same zdecydowały, że chcą odwiedzić właśnie tę firmę. Na małych uczestników czeka wiele niespodzianek przygotowanych przez organizatorów z Volkswagen Group Polska.
Podczas wizyty w siedzibie firmy, 26 podopiecznych Akademii Przyszłości z 12 szkół weźmie udział m.in. w warsztatach pt. „Samochód oczami dziecka”. Po zapoznaniu się z modelami Grupy Volkswagena dzieci wskażą, co ich zdaniem powinno zmienić się w samochodach, aby były bardziej przyjazne dzieciom i zaprojektują własną linię akcesoriów; warsztaty będą prowadzone przez profesjonalnego trenera z Akademii Szkoleń VGP. Zaplanowano również czas na prezentację indywidualnych pomysłów pozostałym dzieciom – po to, aby każde dziecko mogło poczuć się ekspertem i nabierało pewności siebie podczas przedstawiania innym swoich projektów.
Wartości Akademii Przyszłości to indywidualne zaangażowanie, odpowiedzialność, kreatywność i wzrastanie do samodzielności. Udział dzieci w takich zajęciach – jak organizowane wspólnie z Volkswagen Group Polska warsztaty – ma sprawić, by dzieci poczuły się wyjątkowe.
źródło: Volkswagen Group Polska