Jak informuje BSH Home Appliances Group, w 2018 r. wypracowano przychody ze sprzedaży na poziomie 13,4 mld euro, co jest jej drugim wynikiem w historii.
– Po ośmiu latach intensywnego wzrostu, w zeszłym roku globalne otoczenie biznesowe uległo zasadniczej zmianie. Rynki stały się bardziej niestabilne. Jednocześnie widoczny jest znaczny wzrost konkurencji ze strony producentów azjatyckich. Pojawiły się też nowe wyzwania i zmiany w strukturze handlu detalicznego – powiedział Karsten Ottenberg, prezes zarządu BSH Group. – BSH dobrze poradziła sobie w tych warunkach, a strategia Hardware+ pozwala nam odpowiednio zająć się kwestiami ważnymi na przyszłość.
Co ważne, koncern zaznacza, że ubiegły rok był okresem wzmożonej aktywności badawczo- rozwojowej – wydatki na R&D wzrosły bowiem o 8,2 proc. względem 2017 r., osiągając rekordowe 673 mln euro.