Serwis otomoto.pl już po raz szósty opublikował ranking „Internetowy Samochód Roku”. Na podstawie ponad miliarda zapytań przeprowadzonych przez internautów w tym właśnie serwisie, przygotowano zestawienie najpopularniejszych aut różnych kategorii. Podobnie jak w roku ubiegłym, tytuł Internetowego Samochodu Roku zdobyło Audi A4. Oznacza to, że Audi A4 było najczęściej wyszukiwanym w otomoto.pl samochodem na przestrzeni całego ubiegłego roku.
Również na polskim rynku nowych aut, sprzedaż pojazdów z czterema pierścieniami w logo systematycznie rośnie.

W plebiscycie Internetowy Samochód Roku 2016, Audi A4 już po raz drugi z rzędu zajęło pierwsze miejsce i tym samym utrzymało pozycję lidera z zestawienia ubiegłorocznego. Liczba zapytań dotycząca tego modelu przekroczyła 16,7 mln. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Audi A4 zwyciężyło wynikiem 14,4 mln zapytań. W roku 2016 najczęściej wystawianym na sprzedaż wariantem Audi A4 była wersja sedan (50,7%), nieco rzadziej kombi (34,4%). Najczęściej pojawiały się ogłoszenia dotyczące samochodów z silnikiem wysokoprężnym (46,9%). W pierwszej dziesiątce zestawienia pojawiły się również dwa inne modele rodem z Ingolstadt – Audi A6 na miejscu szóstym i A3 na miejscu dziewiątym.

“Popularność Audi na polskim rynku cały czas rośnie. Świadczy o tym ponowne zwycięstwo czterech pierścieni w plebiscycie Internetowy Samochód Roku serwisu otomoto.pl oraz fakt, że w zestawieniu najlepszych znalazły się aż trzy modele Audi” – podkreśla Leszek Kempiński, PR Manager Audi. “Tendencje zwyżkowe obserwujemy zarówno na rynku samochodów używanych, jak i na rynku samochodów nowych. Tu także cztery pierścienie biją kolejne rekordy.” – dodaje Leszek Kempiński.

Sprzedaż nowych aut rodem z Ingolstadt i Neckarsulm w Polsce systematycznie rośnie. Od stycznia do grudnia 2016, w Polsce zarejestrowano 10 787 samochodów marki Audi. To aż o 34,6 procent więcej w porównaniu z rokiem 2015.

Twórcami rankingu Internetowy Samochód Roku 2016 są użytkownicy serwisu otomoto.pl, którzy w okresie od stycznia do grudnia 2016 poszukiwali za pomocą wyszukiwarki pojazdów o konkretnych parametrach lub zamieszczali na stronie ogłoszenia sprzedaży.

Źródło: Grupa Audi