Sukces nowej Mazdy CX-60 PHEV w Polsce. W zaledwie tydzień od rozpoczęcia w Polsce przedsprzedaży nowego, flagowego modelu Mazdy, CX-60, dealerzy Mazdy zebrali już 100 zamówień na ten samochód. Największy SUV w europejskiej ofercie jest też pierwszym modelem japońskiego producenta oferowanym z autorskim rozwiązaniem PHEV – hybrydy typu plug-in z możliwością ładowania z gniazdka.

Ten napęd opierający się na silniku benzynowym 2,5 Skyactiv-G o mocy 192 KM oraz silniku elektrycznym o mocy 100 kW przekazuje systemową moc maksymalną 327 KM na wszystkie koła. I czyni z CX-60 najmocniejszą seryjnie produkowaną Mazdę w historii. To także najlepiej przyspieszający model w obecnej ofercie producenta. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 5,8 s. Na pełnym ładowaniu akumulatora trakcyjnego o pojemności 17,8 kWh można pokonać do 63 km.

-„Jesteśmy bardzo zadowoleni z przyjęcia naszego nowego modelu przez klientów. Po raz pierwszy w historii Mazdy w Polsce zebraliśmy tak dużo zamówień w tak krótkim czasie. I to zaledwie w tydzień od światowej premiery. Ten wynik cieszy jeszcze bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że początkowo wprowadzamy CX-60 z napędem PHEV, który jest ciągle niszowym rozwiązaniem w segmencie D SUV. Popularność Mazdy CX-60 to też dowód na to, o czym mówili nam nasi klienci jeżdżący głównie Mazdą 6 i Mazdą CX-5, że myśląc o kolejnej Maździe poszukują czegoś większego, mocniejszego.” – mówi Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.

Sukces nowej Mazdy CX-60 PHEV w Polsce - białe auto jedzie ulicą.
Sukces nowej Mazdy CX-60 PHEV w Polsce

Lojalny klient Mazdy

W rzeczywistości większość, bo blisko 70 proc. zebranych zamówień pochodzi od klientów lojalnych, którzy jeżdżą obecnie innym modelem Mazdy. Dla nich przygotowana została oferta specjalna. Pierwszym 60 osobom daje możliwość odbioru samochodów w pierwszej kolejności. Ponadto propozycja wyboru panoramicznego dachu za złotówkę, vouchera na akcesoria Mazdy o wartości 5900 zł. Ewentualnie atrakcyjnej oferty ubezpieczenia samochodu w programie Mazda Ubezpieczenia.

Z danych wynika, że spośród wszystkich klientów największą popularnością cieszy się wersja Homura. Zdecydowało się 57 proc. nabywców, natomiast najwyższą wersję Takumi wybrało 27 proc. zamawiających. Wśród kolorów przoduje nowy Rhodium White, na który zdecydował się co czwarty klient. Tuż przed Soul Red Crystal z 23 proc. zamówień. Co 5. osoba wykonująca konfigurację u dealera podpisuje zamówienie Mazdy CX-60. Rekordzista wyspecyfikował swój egzemplarz za 316 tys. zł. Natomiast największą liczbę zamówień, 14 szt. zebrał do tej pory salon Pro-Moto w Katowicach. Tuż za nim plasuje się Mazda Mirai z Sosnowca z 13 zamówieniami.

Bogate wyposażenie i korzystne finansowanie Mazdy CX-60 PHEV

Pierwsze egzemplarze nowej Mazdy CX-60 PHEV trafią do klientów w październiku. Wtedy też we wszystkich polskich salonach pojawią się też samochody ekspozycyjne i demonstracyjne. Jeszcze w wakacje Mazda Motor Poland planuje cykl premierowych prezentacji u dealerów.

Bogato wyposażona Mazda CX-60 PHEV o mocy 327 KM będzie dostępna w atrakcyjnym leasingu. Mazda Finance oferuje ten model od 2050 zł netto miesięcznie przy 15% wpłacie własnej. Ponadto finansowaniu na 36 miesiące z rocznym przebiegiem 20 tyś. km. Standardowa specyfikacja Prime-Line obejmuje m.in. reflektory LED ze spryskiwaczami, fabryczną nawigację satelitarną, tempomat, felgi 18”, pakiet systemów bezpieczeństwa i-Activsense. Ponadto bezprzewodowy interfejs Apple CarPlay i Android Auto oraz automatyczną przekładnię i napęd na wszystkie koła. Cennik Mazdy CX-60 zaczyna się od kwoty 229 900 zł.

Źródło: Mazda