Boom na rowery. Rośnie popyt na modele elektryczne. Boom na rowery to trwały trend, a najbliższe lata przyniosą znaczący wzrost popytu na rowery. Polscy konsumenci coraz częściej sięgają rowery, sprzedaż elektryków rok do roku wzrasta o kilkaset procent. Rynek rowerowy w Polsce to sprawdzone kategorie rowerów rekreacyjnych, miejskich i sportowych, a także modele rowerów elektrycznych.
W Polsce trwa największy w historii boom na rowery. To już drugi sezon, w którym Polacy przesiedli się na rowery całymi rodzinami. Jazda na rowerze w dobie pandemii okazała się jednym z najlepszych sposobów na bezpieczne, codzienne dojazdy do pracy i szkoły. Coraz częściej zastępuje także inne aktywności sportowe. Marki rozbudowują ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerzając liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się przyszłością transportu. Eksperci zapowiadają dalszy wysoki popyt Polaków na rowery.
Boom na rower
W ciągu 5 najbliższych lat, rynek rowerów elektrycznych urośnie aż trzykrotnie. Obecnie największym wzięciem w tej kategorii cieszą się rowery miejskie a ich rosnąca popularność wpłynie na spadek cen. Klienci doceniają wszechstronność elektryków, które są wsparciem podczas codziennych dojazdów do pracy, ułatwiają także pokonywanie wzniesień i większych odległości. Na nowy sezon 2022, KROSS przygotował aż 23 modele rowerów elektrycznych w każdym segmencie. Od rowerów budżetowych, poprzez klasę średnią do najbardziej zaawansowanych. Rowery elektryczne będą dostępne w 4 kategoriach: górskich – eMTB (Level Boost, Hexagon Boost i Soil Boost), przełajowych – eCROSS (Evado Hybrid), turystycznych – eTREKKING (Trans Hybrid) oraz miejskich – eCITY (Flex Hybrid, Inzai, eLille).
Nowości na tynku rowerowym
Marka KROSS wykorzystuje superlekkie ramy karbonowe w wyższych modelach serii Level. Nad konstrukcją ramy od etapu szkicowania aż do samej produkcji pracowali zawodnicy z jednej z najlepszych grup kolarstwa górskiego na świecie – KROSS ORLEN Cycling Team. Celem było dalsze zmniejszenie wagi karbonowej ramy, nie tracąc jej innych walorów, takich jak sztywność i wytrzymałość. Podczas spotkania dealerskiego w Przasnyszu zaprezentowano także nowe malowanie karbonowej ramy, przygotowane specjalnie dla Mai Włoszczowskiej na start podczas Igrzysk Olimpijskich. Ramę z napisem KROSS w biało-czerwonych barwach narodowych i nazwiskiem naszej mistrzyni uzupełniają kolory czerwony, bordowy i fioletowe akcenty. W oczy rzuca się także charakterystyczny napis – logo Tokyo. Jest on nazwą serii KROSS Level Tokyo, stworzonej z okazji odbywającej się w tym roku Olimpiady. Sportowcy przetestowali już nowy model Level, na którym Ondrej Cink z KOCT zajął drugie miejsce podczas Pucharu Świata w Austrii.
Marka stworzyła także serię elektrycznych rowerów górskich – Soil Boost, z nową konfiguracją kół. Przednie koło jest bowiem większe od tylnego, co powoduje, że jazda na rowerze staje się wygodniejsza. Lepiej rozkłada się środek ciężkości, rower ma także większą przyczepność i lepiej prowadzi się na zakrętach.
Przede wszystkim bezpieczeństwo
Polacy ruszyli na rowery i ich potrzeby związane z akcesoriami i ubraniami rowerowymi znacząco wzrosły. Zarówno jazda rekreacyjna, sportowa czy dojazd do pracy, muszą być bezpieczne i komfortowe. Bezpieczeństwo oraz rodzinne wycieczki rowerowe to główne akcenty w tym obszarze na nadchodzący sezon. Marka już teraz oferuje szeroką gamę oświetlenia rowerowego, ale wprowadza do tej kategorii nowe produkty, takie jak lampę wyposażoną w wewnętrzną baterię, mogącą służyć jako „power bank”. Poszerzana jest również oferta kasków o modele lżejsze, lecz bardziej wytrzymałe. Na rodzinne wyprawy lider przygotował zestaw wodoodpornych toreb i sakw wyposażonych w system „aqua stop”. Niesłabnącą popularnością cieszą się także foteliki i przyczepki rowerowe dla dzieci.
Innowacje na rynku rowerowym
Polski KROSS stawia na jakość, dostępność oraz doskonali obsługę klienta. Rowery KROSS powstają z użyciem innowacyjnych technologii. Jako jedna z nielicznych firm w Europie KROSS rozwija produkcję ram karbonowych w nowoczesnej fabryce w Przasnyszu. Firma otworzyła niedawno swój pierwszy salon w Warszawie, a kilka tygodni temu udostępniła nową aplikację myKROSS na smartfony. To jedyne takie rozwiązanie na rynku. Aplikacja po zbliżeniu telefonu do naklejki NFC na rowerach prezentuje wszystkie, najważniejsze dane na temat roweru. Przypomina także o zaplanowanych przeglądach serwisowych. Można do niej ręcznie dodać rowery innych producentów. Z pomocą aplikacji można łatwo znaleźć sklepy i serwisy rowerowe. Już niedługo użytkownicy będą mogli rejestrować swoje aktywności w plenerze. Ponadto dzielić się pokonanymi trasami lub rywalizować z innymi użytkownikami i śledzić ich postępy.
Źródło: KROSS