Branża sportowa rośnie – INTERSPORT notuje rekordową sprzedaż. Marki obecnie intensywniej zabiegają o podobny „customer experience” w sferze online oraz offline klienta. Jak radzi sobie w tym zakresie branża sportowa? Wyniki sprzedażowe firmy INTERSPORT Polska S.A. wskazują, że pandemia nie zniechęciła Polaków do uprawiania sportu.
Przychody grupy wzrosły od początku kwietnia do końca czerwca o 42,8 proc. w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Co więcej, spółka odnotowała również 80,4 proc. wzrost masy marży w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021.
Branża sportowa już od dawna przechodzi swoją przemianę, wszystko za sprawą osiągnięć technologicznych, przemian społecznych i kulturowych. Należy założyć, że wkrótce konsumenci będą w pierwszej kolejności korzystać ze sklepów online.
Na łączne przychody ze sprzedaży wypracowane przez firmę INTERSPORT w I kw. roku obrotowego 2021/2022 pozytywnie wpłynęła również zmiana strategii spółki w zakresie polityki handlowej oraz komunikacji marketingowej.
Polska branża sportowa
Głównym czynnikiem sukcesu jest poprawa marży do poziomu 45,3 proc. (wzrost 9,0 proc. p.p. w odniesieniu do I kwartału roku obrotowego 2020/2021) w obu kanałach sprzedaży. Porównując czerwiec r/r INTERSPORT zanotował wzrost obrotów (12%) oraz masy marży (33%). Trend wzrostowy utrzymuje się również w lipcu. Sukces osiągnięto także w obszarze sprzedaży e-commerce. W tym przypadku wzrost obrotów plasuje się na poziomie 32%, natomiast wzrost masy marży na 53%.
Marka, by móc jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów w dalszym ciągu planują rozwijać kanał e-commerce. Stawia również na poprawę komunikacji marketingowej. We wdrażanych zmianach skupia się na odbudowie DNA zespołu w kontekście misji, która wpisuje się w hasło przewodnie THE HEART OF SPORT. Stawiamy na ludzi, którzy budują firmę.
Źródło: INTERSPORT
Przeczytaj także: Boom na rowery. Rośnie popyt na modele elektryczne
Boom na rowery. Rośnie popyt na modele elektryczne. Boom na rowery to trwały trend, a najbliższe lata przyniosą znaczący wzrost popytu na rowery. Polscy konsumenci coraz częściej sięgają rowery, sprzedaż elektryków rok do roku wzrasta o kilkaset procent. Rynek rowerowy w Polsce to sprawdzone kategorie rowerów rekreacyjnych, miejskich i sportowych, a także modele rowerów elektrycznych.
W Polsce trwa największy w historii boom na rowery. To już drugi sezon, w którym Polacy przesiedli się na rowery całymi rodzinami. Jazda na rowerze w dobie pandemii okazała się jednym z najlepszych sposobów na bezpieczne, codzienne dojazdy do pracy i szkoły. Coraz częściej zastępuje także inne aktywności sportowe. Marki rozbudowują ofertę rowerów rekreacyjnych dla całej rodziny oraz poszerzając liczbę modeli rowerów elektrycznych. To właśnie ten segment staje się przyszłością transportu. Eksperci zapowiadają dalszy wysoki popyt Polaków na rowery.