Czy w działach sprzedaży i obsługi klienta spektakularne sukcesy zdobywają głównie mężczyźni? A może kobieca empatia i bardzo dobrze rozwinięte umiejętności miękkie sprawiają, że właśnie Panie są predestynowane do osiągnięcia sukcesu w sprzedaży? Wśród laureatek i wyróżnionych w konkursie PNSA od wielu już lat odnotowuje się znaczące grono bardzo utalentowanych kobiet sukcesu. Podczas tegorocznej, VIII edycji konkursu PNSA trwa stała współpraca z konkursem Women in Sales Awards UK. Działania odbywają się na zasadach patronackich i obejmują obszar wzajemnego wsparcia na płaszczyźnie medialnej.
W ubiegłym roku konkurs PNSA zanotował liczbę 33 zgłoszonych kobiet, z czego laureatkami w poszczególnych kategoriach zostało aż 20 pań, a wyróżnienia otrzymało kolejnych 10. Do tej pory, we wszystkich edycjach konkursu PNSA zgromadzono łącznie 173 kobiecych zgłoszeń.
– Wśród panteonu laureatek i wyróżnionych w konkursie PNSA podczas siedmiu edycji znalazło się wiele nieprzeciętnie utalentowanych kobiet o niezwykle inspirujących biografiach – powiedziała Elżbieta Pełka, Prezes Polish National Sales Awards. – Zaangażowanie pań, ich ciężka praca zostały przez PNSA zauważone i nagrodzone. Kobiety w sprzedaży udowadniają niejednokrotnie, że sukces w tej branży przestaje być wyłącznie męską domeną, dlatego też szczególnie miło mi oznajmić, informację o kontynuacji współpracy Polish National Sales Awards i Women in Sales Awards UK – dodaje.
Fakt, że po raz kolejny stanowisko sędziego konkursu Woman in Sales Awards obejmie Elżbieta Pełka, Prezes PNSA, jest potwierdzeniem owocnej współpracy między autorami długofalowych projektów. Podkreśla to także międzynarodowy wymiar konkursu PNSA.
Women in Sales Awards jest konkursem, w którym za swoje osiągnięcia zawodowe nagradzane są kobiety pracujące w działach sprzedaży w Europie, Ameryce Północnej i Indiach. Jego zadaniem jest podkreślenie i kształtowanie należytego prestiżu zawodu handlowców.
– Woman in Sales Awards to konkurs skierowany wyłącznie dla kobiet. Jego założeniem jest promowanie różnorodności w miejscu pracy i tworzenie nowoczesnego środowiska biznesowego – mówi Afi Ofori, Managing Director, Zars Media. – Jednym z bardzo istotnych obszarów konkursu jest zachęcanie kobiet do działania na polach tradycyjnie zdominowanych przez mężczyzn, takich jak sprzedaż. Ponieważ konkurs PNSA jest bardzo znany i ceniony w Polsce, jestem niezwykle dumna z owocnej kontynuacji współpracy. Partnerstwo doskonale wpisuje się w strategię naszych działań. Chcemy zainteresować jak najwięcej utalentowanych kobiet spoza Wielkiej Brytanii konkursem WISA. Przedsięwzięcie pozwala zwiększać przypływ utalentowanych kobiet do działów sprzedaży oraz pozytywnie wpływa na ich rozwój i rozwijanie pozycji zawodowej. Stawiamy sobie za cel podkreślenie osiągnięć kobiet oraz zachęcenie ich do rozpoczęcia kariery w sprzedaży. Poprzez te działania promujemy osiągnięcia pań i promujemy dobre praktyki biznesowe – dodaje.
Tegoroczny konkurs Woman in Sales Awards jest już czwartą edycją przedsięwzięcia. Od 2013 roku wydarzenie wspierały największe światowe organizacje takie jak: Thomson Reuters, Google, LinkedIn, Yahoo, Nike, CA Technologies, Bacardi, Pepsi, O2, Sodexo, Capgemini, Oracle, Orange, Avaya, Kimberly Clark, Fedex, DHL, Dimension Data, United Healthcare, Citibank, America Express, Intel, HP i inne z Europy, Ameryki Północnej i z Indii. Partnerami wydarzenia są Sales Initiative, Universal Sales Skills Audit, National Sales Conference, Ill Commerciale, Journal of Sales Transformation.
Polish National Sales Awards to przedsięwzięcie, którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. PNSA czynnie uczestniczy w kształtowaniu standardów sprzedaży na polskim rynku, a jej głównym i najważniejszym celem jest promowanie etyki oraz działań etycznych w biznesie, mających niezaprzeczalny wpływ na kreowanie polskiego rynku pracy. Dzięki udziałowi w konkursie PNSA zarówno firma zgłaszająca, jak i uczestnicy konkursu integrują się ze środowiskiem sprzedażowym w Polsce, a poprzez wyróżnienia i nagrody PNSA wzajemnie motywują się do dalszego działania i zyskują uznanie i satysfakcję z pracy w sektorze sprzedaży.
Ponieważ misja i wizja obu konkursów jest spójna, współpraca pomiędzy podmiotami zapowiada długofalowe relacje.
– PNSA jest jedynym takim konkursem w Polsce – mówi Bożena Leśniewska, Członek Zarządu, Orange Polska. – Obejmuje kategoriami wszystkie szczeble sprzedaży – od pierwszej linii handlowców do wyższej kadry menedżerskiej. To, co jest szczególne w tym konkursie, to możliwość uzyskania niezależnej oceny kompetencji sprzedażowych. Zdobycie tytułu laureata PNSA oznacza, że jest się wybitnym w sprzedaży w ogóle, nie tylko w konkretnej branży. To rodzaj „sprzedażowego egzaminu państwowego”, dlatego ten tytuł ma tak dużą rangę i prestiż – dodaje.