Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
Marketing referencyjny – rekomendacje klientów
Jak pokazują statystyki – aż 72% konsumentów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Czy jednak tak łatwo przychodzi nam wystawienie rekomendacji? Wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co trzeci usatysfakcjonowany klient aktywnie poleca firmę, jeśli jest zadowolony z jej oferty. Zadowolenie to zatem zbyt mało, by pozyskać referencje. Rozwiązaniem jest system referencji klientów, oparty na skutecznym marketingu referencyjnym. To tania i efektywna metoda wspierająca pozyskanie nowych klientów, a finalnie – pozwalająca zwiększyć sprzedaż mieszkań.
– Referencje zwiększają sprzedaż, wpływając na budowanie pozytywnego wizerunku firmy deweloperskiej – tłumaczy Bartosz Zieliński w agencji PR Commplace. – System referencji klientów to także narzędzie, które wspiera wiarygodność firmy, wykorzystujące poniekąd zasadę społecznego dowodu słuszności – dodaje ekspert z Commplace.
Czym są referencje i jak je zdobyć?
„Co to są referencje?”- to pytanie wciąż zadaje sobie wiele osób. W dużym skrócie to pozytywne opinie klientów na temat danej firmy. Opinie konsumenckie mogą zawierać informacje, takie jak czas obsługi, zachowanie pracowników, czy kulturę obsługi. Możliwości pozyskiwania rekomendacji jest wiele – od opinii w mediach społecznościowych i wizytówkach Google, przez listy referencyjne, aż po referencje w formie wideo. Dlatego należy pamiętać jednak, że wielu klientów rezygnuje z korzystania z oferty tylko dlatego, że nie potrafili znaleźć wiarygodnych informacji na ich temat.
Przeczytaj także:
Marketing conversion – postaw na widoczność
Na początku warto zadać sobie pytanie – w jaki sposób potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o planowanej lub realizowanej inwestycji? To proste – wpisując odpowiednie frazy w wyszukiwarkę Google. Należy jednak wziąć pod uwagę, że prawie 82% z nich klika w organiczne wyniki wyszukiwania. Ponad 90% ogląda z kolei wyniki na pierwszej stronie, natomiast 63% kliknie w trzy pierwsze linki. Celem jest zatem znalezienie się na odpowiedniej pozycji. W jaki sposób można to zrobić? Dzięki marketing conversion. Narzędzie odpowiada za widoczność tworzonego contentu i jednocześnie wspiera generowanie leadów. Co istotne pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%.
Strategia marketingowa – tylko spersonalizowana
Dobra znajomość potrzeb, wartości, czy nawyków potencjalnych kupców jest kluczowym elementem charakteryzującym skuteczną strategię komunikacji marketingowej. Podczas projektowania strategii komunikacji marketingowej zwracajmy także uwagę na tak popularne w ostatnim czasie wyróżnione generacje. Każda z nich ma inne potrzeby, marzenia, czy po prostu oczekiwania względem wymarzonego lokum. Strategia komunikacji marketingowej skierowana do pokolenia X powinna opierać się na hasłach takich jak „jakość”, „tradycja”, „Igreki” oczekują uczciwości i troski o środowisko, z kolei najmłodsi – osoby reprezentujące pokolenie „Z” stawiają na nowe technologie.
Źródło: Commplace