Według szacunków PwC Autofacts, w 2018 r. z fabryk na świecie wyjedzie 100 mln aut. Oznacza to wzrost o ponad 7 mln sztuk w stosunku do 2016 r. Rozwój dostrzegalny ma być głównie na rynkach rozwijających się.
Jeżeli chodzi o 2018 rok, to łącznie na świecie z fabryk ma wyjechać 100 milionów samochodów (wzrost o ponad 7 milionów pojazdów w stosunku do 2016 roku), rozwój dostrzegalny przede wszystkim na rynkach rozwijających się.
Jeżeli chodzi o rynek polski, to zgodnie z prognozami PwC Autofacts w 2018 roku sprzedanych zostanie ponad 490 tysięcy nowych pojazdów, co przełoży się na wzrost o 6% w stosunku do roku 2017.
Prognozy dla rynku polskiego wskazują, że w najbliższych latach rynek będzie rósł dalej, choć wzrosty nie będą już tak dynamiczne. Wielkość rynku w 2020 roku może sięgnąć 525 tysięcy sprzedanych samochodów osobowych, co będzie stanowiło wzrost o 26% w stosunku do 2016 roku. Patrząc na prognozy rozwoju rynku, można odnieść wrażenie, że aktualna oferta jest wystarczająco bogata i w przyszłości głównym kryterium przewagi będzie poziom zaawansowania technologicznego tak w zakresie dodatkowych funkcji, ułatwień, rozwiązań chmurowych, jak i alternatywnych źródeł napędu. Coraz bardziej skomplikowane systemy elektroniczne, oraz stale rosnący poziom integracji z urządzeniami mobilnymi mające ułatwić życie kierowcom, stawiają strategiczne wyzwanie dla koncernowych działów badawczo-rozwojowych. Nowe technologie wymagają znaczących nakładów inwestycyjnych, reorganizacji tych działów, niejednokrotnie będą katalizatorem dla fuzji i przejęć.