Mercedes-Benz Polska konsekwentnie rozwija funkcjonalności swojego internetowego sklepu z nowymi autami. W Mercedes-Benz Store z poziomu komputera lub smartfona można zapoznać się z aktualną ofertą samochodów dostępnych od ręki nie tylko u dealerów w Polsce, ale także tych ze stocku importera.
Na klientów czeka tam szeroka gama atrakcyjnych egzemplarzy, w tym ekskluzywne modele specjalne. Proces zakupu wspierają dedykowani koordynatorzy. Klienci mogą wysłać zapytanie o rezerwację, a następnie zrealizować zakup, korzystając z dopasowanego finansowania. Już niedługo w salonie online pojawią się wyprodukowane samochody znajdujące się w transporcie do Polski. Sklep internetowy Mercedes-Benz Store jest dostępny pod tym adresem.
Sklep internetowy Mercedes-Benz Store stanowi ważny elementy inicjatywy sprzedażowej „Best Customer Experience 4.0” (z ang. najlepsze doświadczenie klienta 4.0). Jej misją jest dostosowanie całej koncepcji sprzedaży Mercedes-Benz do zmieniających się potrzeb klientów w cyfrowej epoce – zaoferowanie klientom wygodnego, satysfakcjonującego doświadczenia za każdym razem, gdy zechcą skontaktować się z Mercedes-Benz, niezależnie od czasu i miejsca. Dlatego Mercedes-Benz harmonijnie łączy sprzedaż fizyczną z kanałami cyfrowymi i wprowadza innowacyjne koncepcje sklepów oraz lokalizacji, zarówno online, jak i offline. Do 2025 r. producent luksusowych aut wspólnie ze swoimi partnerami handlowymi spodziewa się osiągnąć 25-procentowy udział globalnej sprzedaży samochodów za pośrednictwem kanałów internetowych.
W Polsce Mercedes-Benz Store już od 2022 r. zapewnia możliwość obejrzenia nowych aut dostępnych od ręki w krajowej sieci dealerskiej Mercedes-Benz. Oferuje on szeroką gamę atrakcyjnych egzemplarzy, w pełni skonfigurowanych i dostępnych w krótkim czasie. Liczne opcje filtrowania umożliwiają wyszukiwanie konkretnego pojazdu oraz selekcję elementów wyposażenia. Przykłady: wybór egzemplarzy spełniających wymóg programu Mój elektryk, wybór w zakresie ceny lub wyłącznie hybryd plug-in.
Coraz więcej możliwości
Mercedes-Benz Store jest regularnie wzbogacany o nowe funkcje i możliwości. Od grudnia 2023 r. oferuje również możliwość wysyłania zapytania o rezerwację samochodu dostępnego od ręki w sieci dealerskiej Mercedes-Benz Polska, po opłacie kaucji w wysokości 5000 zł. Samochód z zapytania znika wówczas z oferty Mercedes-Benz Store na 3 dni. W tym czasie dealer kontaktuje się z klientem i rozpoczyna proces sprzedaży.
W lutym 2024 r. pojawi się kolejna nowość: klienci będą mogli wysłać zapytanie o samochód, który jest dostępny na stocku importera, a nie został jeszcze zamówiony przez żadnego dealera. W rezultacie potencjalny nabywca zyska możliwość wyboru dealera i lokalizacji w Polsce, w której chce dokonać zakupu.
W przygotowaniach są już kolejne udogodnienia. Już niedługo użytkownicy Mercedes-Benz Store będą mieli na przykład możliwość zapoznania się z ofertą wyprodukowanych samochodów znajdujących się w transporcie do Polski, które wkrótce trafią do sprzedaży. Czas dostawy zależy wtedy od modelu i produkcji.
Sprzedaż krok po kroku
Wyszukanie wymarzonego samochodu w ofercie Mercedes-Benz Store i nawiązanie kontaktu z dealerem wymaga zaledwie paru kliknięć na komputerze lub urządzeniu mobilnym. W prosty sposób można tam poznać szczegóły techniczne i wyposażenie prezentowanych samochodów, jak również sprawdzić dostępne warianty finansowania. Wyboru można dokonać o dowolnej porze, bez potrzeby wizyty w salonie. Ta elastyczna, komfortowa forma odpowiada na potrzeby klientów, którzy nie potrzebują wsparcia przy konfiguracji i/lub preferują zminimalizowany zakres kontaktu z dealerem.
W każdej chwili można jednak korzystać z chatu na żywo, obsługiwanego przez agentów call center, którzy udzielą odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące wybranych modeli. Agenci są do dyspozycji klientów sklepu od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-20:00 oraz w soboty w godz. 9:00-15:00.
Po wybraniu konkretnego samochodu klient wysyła zapytanie do dealera, który będzie obsługiwał transakcję (Mercedes-Benz Polska nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej). Proces sprzedaży może odbywać się również w formie zakupu na firmę/działalność gospodarczą. Przedstawiciele dealera dołożą wszelkich starań, aby jak najszybciej odpowiedź na zapytanie, i przygotują spersonalizowaną ofertę samochodu.
Co więcej, klienci z kontem Mercedes me connect mogą porównać parametry kilku samochodów, dodając je do ulubionych. Ponadto po skonfigurowaniu wymarzonego pojazdu na stronach Mercedes-Benz klient otrzymuje propozycje zbliżonych aut, które dostępne są na stocku lub wkrótce będą w ofercie dealerów.
W Mercedes-Benz Store czekają również aktualnie obowiązujące oferty promocyjnego finansowania.
Jeśli chodzi o możliwości docelowej płatności, klienci sklepu internetowego Mercedes-Benz mogą wybierać pomiędzy zakupem gotówkowym lub finansowaniem, korzystając ze zintegrowanego kalkulatora Mercedes-Benz Financial Services. Klienci zainteresowani leasingiem lub finansowaniem mogą wygodnie obliczyć wpłatę wstępną i ratę online, dostosowując je do swoich indywidualnych potrzeb.
Nie tylko nowe auta
To nie wszystko: sklep internetowy Mercedes-Benz oferuje także certyfikowane auta używane. Aktualnie do wyboru jest blisko 450 samochodów. Tu również użytkownicy maja do dyspozycji kalkulator dogodnego finansowania i mogą skorzystać z chatu lub bezpośrednio skontaktować się z dealerem.
Dzięki cyfryzacji obszaru sprzedaży Mercedes-Benz jeszcze bardziej skupia się na indywidualnych życzeniach klientów. Zarówno sklep internetowy Mercedes-Benz Store z samochodami nowymi, jak i używanymi wpisuje się w zmieniające się preferencje zakupowe różnych grup nabywców i oferuje możliwość wyboru auta we własnym otoczeniu klienta, w sposób maksymalnie dopasowany do jego potrzeb.
„Sklep internetowy Mercedes-Benz oferuje cyfrowe doświadczenie zakupowe, co dla naszych klientów oznacza wygodę, a czasem nawet, co ważniejsze, oszczędność czasu. Potencjalni Klienci marki mogą się skontaktować bezpośrednio i dokonać zakupu naszych produktów z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie. Chcemy maksymalnie ułatwić im życie i zaoferować harmonijne, wygodne, luksusowe doświadczenie” – skomentowała Agnieszka Sadowska Mercedes-Benz Polska, Head of Customer Experience.
Cyfrowe punkty kontaktu stały się stałym elementem praktycznie każdej ścieżki zakupowej klienta – niezależnie od tego, jak ostatecznie pojazd zostanie zakupiony. Sprzedaż samochodu rozpoczyna się od zebrania przez Klienta informacji online, co oznacza, że około 90% potencjalnych nabywców zjawia się u dealera po wcześniejszej analizie stron internetowych. Dawniej klienci przed podjęciem decyzji o zakupie odwiedzali dealera średnio 8 razy, dziś to tylko 1-2 razy.