Porsche atrakcyjne jak zawsze: co roku producent sportowych samochodów otrzymuje 150 tysięcy zgłoszeń o pracę i regularnie przoduje w rankingach pracodawców. Szczególny nacisk kładzie na koleżeńskie poczucie wspólnoty i współpracy. Aby podkreślić, że to autentyczne wartości, a nie wyłącznie gołosłowne deklaracje, Porsche rozpoczyna nową kampanię. Kampania akcentuje wiarygodność firmy jako pracodawcy i ukazuje – zwłaszcza studentom oraz młodym specjalistom – codzienne życie w Zuffenhausen: rzeczowo i bez upiększeń.

Nie będzie tu pozorowanych scen, modeli ani specjalnie wyselekcjonowanych pracowników – „ludzką” stronę Porsche będą wyrażać klipy w reportażowym stylu i czarno-białe obrazy. Intrygujące zdjęcia niekiedy mają ironiczny charakter, jak na przykład to, na którym widać wyłącznie nogi pracownika wystające spod 911, z komunikatem: „Nie musisz być w świetle reflektorów, by pomóc ikonie lśnić”. W innym miejscu kampania deklaruje: „Masz słabość do szybkich aut? Lepiej nad tym popracuj”, a gdzie indziej jej przekaz brzmi: „Nie możesz budować samochodów jutra, stosując wczorajsze metody zarządzania”.

Zaczynamy z pozycji siły” – mówi Andreas Haffner, członek zarządu odpowiedzialny za sprawy personalne i społeczne w Porsche AG. „Ale to już nie wystarczy, żebyśmy mogli znajdować właściwych, utalentowanych ludzi i przez dłuższy czas utrzymywać ich przy sobie. A to dlatego, że na nasz obraz jako pracodawcy wpływają nasze wspaniałe sportowe samochody, które przede wszystkim symbolizują prestiż i sukces finansowy. Ten uproszczony pogląd nie odzwierciedla jednak specyfiki Porsche jako pracodawcy„.

Podstawą dla nowej kampanii jest model kulturowy firmy, który w 2017 r. został w dalszym stopniu rozwinięty przez ponad 500 pracowników z każdego oddziału oraz radę pracowniczą. Jego kluczowymi wartościami są: „pasja, odwaga, wydajność i jedna rodzina”. Wartości te ucieleśniają samoocenę zatrudnionych w Porsche.

Kampania opracowana przez Scholz & Friends Berlin i sfotografowana przez szkocką fotografkę Jane Stockdale obejmuje drukowane i wielkoformatowe reklamy, które pojawią się w takich miastach jak Monachium, Berlin, Hamburg, Kolonia czy Stuttgart, a także szereg działań internetowych. Krótkie klipy „od kuchni” dają różnym uczestnikom szansę wyrażenia swoich opinii i będą towarzyszyć kampanii w mediach społecznościowych oraz w Newsroomie Porsche.