Mercedes-Benz triumfuje w badaniu Superbrands 2014, wyłaniającym najsilniejsze marki na rynku. Trójramienna gwiazda zdobyła najwyższą lokatę spośród producentów samochodów i jako jedyna marka motoryzacyjna zakwalifikowała się do pierwszej dwudziestki zestawienia.
Od 20 lat organizacja Superbrands przeprowadza badania wizerunku marek na lokalnych rynkach i nagradza najsilniejsze z nich. Obecnie działa w ponad 80 krajach świata. W Polsce badanie Superbrands przeprowadzono już po raz dziewiąty – tradycyjnie, na bardzo szeroką skalę. Wzięło w nim udział ponad 15 tysięcy polskich konsumentów oraz 65 branżowych ekspertów. Łącznie, oceniono ponad 2400 marek w 110 kategoriach*.
W pierwszej dwudziestce tegorocznego zestawienia królują marki światowe, w tym tylko jeden producent samochodów – Mercedes-Benz. Również w poprzednich latach trójramienna gwiazda była nagradzana tytułem Superbrands. Główne kryteria decydujące o jego przyznaniu to: znajomość marki, skłonność do jej polecania, wyrazistość i pozycja rynkowa, konkurencyjność, spójność, rozwój oraz jakość relacji z klientami.
Partnerem organizacji Superbrands jest Ministerstwo Gospodarki.
*badanie przeprowadził instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w dniach 4-30 września 2014 r., metodą CAWI, na próbie N=15035; wyniki ważono do struktury populacji ze względu na płeć oraz przedział wiekowy