Ferrero to trzecie pod względem wielkości przedsiębiorstwo światowego rynku słodyczy czekoladowych. Transakcja w USA dodatkowo wzmocni jego pozycję na świecie. .
Grupa Ferrero wraz z spółkami powiązanymi („Ferrero”), będąca światowym przedsiębiorstwem działającym w branży słodyczy, ogłosiła zawarcie ostatecznego porozumienia w sprawie przejęcia amerykańskiej części Nestlé związanej z produkcją słodyczy. Cena transakcji wyniesie 2,8 mld dolarów. W 2016 r. obroty tej części Nestlé w Stanach Zjednoczonych wyniosły około 900 mln dolarów.
W wyniku transakcji, Ferrero przejmie ponad 20 amerykańskich marek, doskonale zakorzenionych i znanych na tym rynku, jak np. kultowe słodycze czekoladowe Butterfinger®, BabyRuth®, 100Grand®, Raisinets® czy Wonka®. Grupa Ferrero uzyska także wyłączne prawo na rynku amerykańskim do marki Crunch® w segmencie słodyczy i kilku innych kategoriach, jak również do marek cukierków SweeTarts®, LaffyTaffy® i Nerds®.