Polski, mocny akcent na najważniejszych targach elektroniki użytkowej w Europie
Targi IFA to jedne z najważniejszych i najchętniej odwiedzanych targów technologicznych w zachodniej części Europy. Każdego roku targi zwiększają swą skale, wyprzedając swą powierzchnię wystawienniczą w mgnieniu oka – nawet tygodnie po zakończonej wcześniej edycji. Wszystko za sprawą rosnącego zainteresowania branżą elektroniki konsumenckiej, wyposażenia kuchni, smartfonów, tabletów i innych. W tym roku, na powierzchni ponad 160 000 metrów kwadratowych, Messe Berlin – organizator targów IFA – przewidział około 11 000 zwiedzających z ponad 180 krajów.
Sprzedaż sprzętów rośnie, rośnie więc zainteresowanie technologią
W dniach 6-11 września Berlin stał się ponownie epicentrum światowych trendów technologicznych. Od mediów z całego świata dowiadujemy się o smart home, o składanych smartfonach, o lodówkach z funkcją fermentacji, o 2 metrowych telewizorach w 8K, o piekarnikach sterowanych głosowo i innych. Wśród gigantów elektroniki użytkowej, którzy pojawili się w stolicy Niemiec, zobaczyliśmy więc takie marki jak Philips, Samsung, Siemens, Bosch, Electrolux, LG, Sony, Miele, Huawei, Haier, Vestel, Sharp, Arcelik i Beko oraz innych.
Nie mogło zabraknąć także polskiego akcentu – marki Amica, która zaciekawiła nie tylko samym stoiskiem i zaprezentowanymi premiera sprzętów, ale także ważną informacją branżową. 5 września firma potwierdziła informację współpracy na mocy umowy licencyjnej z hiszpańską marką Fagor.
Pisaliśmy o tym tutaj:
– To już dziesiąty rok, kiedy obecni będziemy jako wystawca na berlińskich targach IFA. Na stałe wpisały się one więc w kalendarz naszych firmowych wydarzeń, podczas których spotykamy się zarówno z partnerami biznesowymi, jak i końcowymi użytkownikami. Amica S.A. prezentuje się tu jako grupa, akcentując różnorodność posiadanych w naszym portfolio brandów – Amica (w Polsce oraz w Niemczech), Hansa (na wschodzie Europy), CDA (w Wielkiej Brytanii), Gram (w Skandynawii) to marki znane i cenione na wielu rynkach. Dodatkowo, od września br. na mocy stosownej licencji dołącza do naszej grupy znana i ceniona w Hiszpanii marka Fagor, dzięki której zrealizujemy nasze plany biznesowe w odniesieniu do ważnego obszaru, jakim jest Półwysep Iberyjski, jednocześnie konsekwentnie wypełniając naszą strategię HIT 2023. Jako wiodący producent sprzętu AGD w Polsce, a jednocześnie liczący się gracz w światowym peletonie tej branży, jesteśmy skoncentrowani z jednej strony na oferowaniu naszym partnerom biznesowym atrakcyjnych warunków współpracy, a z drugiej strony coraz uważniej wsłuchujemy się w głos konsumenta końcowego, który dostrzega w naszych produktach już nie tylko użyteczność i trwałość, ale także nowoczesny design i przyjazność w obsłudze. Inwestujemy m.in. w badania polegające na obserwowaniu realnych, codziennych zachowań użytkowników sprzętu AGD, dzięki czemu podporządkowujemy rozwiązania naszego Zespołu R&D ich prawdziwym potrzebom (…) – Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing.
Już 10. rok z rzędu obok największych potentatów technologicznych
Grupa Amica docenia znaczenie targów berlińskich. W tym roku obchodzi okrągły jubileusz, z okazji którego zaprezentowała zwiedzającym nie tylko znacznie większe stoisko (ponad 750 metrów kwadratowych), ale także przygotowała specjalne atrakcje. Wśród nich m.in. future room z prototypowymi sprzętami oraz wirtualny spacer po fabryce, magazynie wysokiego składowania i showroomie w Poznaniu, skąd pochodzi firma. Koncepcyjne sprzęty w wydaniu polskiej marki będą całkowicie intuicyjne i „inteligentne” – płyty i okapy opierają się na bezdotykowym sterowaniu gestem, piekarnik będzie miał funkcję podłączenia do funkcji Alexa, dzięki temu będziemy mogli komunikować się z nim głosowo, a nawet będzie mógł ważyć składniki wewnątrz dzięki wbudowanej w komorze piekarnika wadze.
Oprócz elementu podążania za najnowszymi trendami w kuchni, Amica nadal wierzy w funkcjonalność i praktyczność sprzętów. Potwierdzają to badania etnograficzne, dzięki którym udało się zdefiniować sposoby korzystania z urządzeń AGD. Badania rynkowe i opinia konsumentów pozwoliły na zaprojektowanie użytecznych rozwiązań technologicznych. Wśród prezentowanych sprzętów znajdą się m.in. automatycznie otwierany piekarnik z funkcją OpenUp!®, okap z funkcją Touchless® – sterowanie gestem (zwycięzca plebiscytu Złote Ville 2019), winiarki (chłodziarki do wina) i lodówki z Amica Fresh System, pozwalające na dłuższe przechowywanie jedzenia. Właśnie na tym sprzęcie, z wykorzystaniem unikatowych i użytecznych funkcji z Amica BakingPro, niemieccy mistrzowie kuchni nagrodzeni prestiżową gwiazdą Michelin przygotowywali potrawy i prowadzili pokazy live cooking podczas targów.
Wspomniane funkcje zostały wyeksponowane w kilku strefach, gdzie zaprezentowano pełne linie sprzętu do zabudowy X-type i Q-type, wprowadzonych w tym i zeszłym roku do sprzedaży. Jako ekspert sprzętu grzejnego, Amica zaprezentowała także szeroką ofertę piekarników do zabudowy, płyt grzejnych i kuchni wolnostojących, które sprzedaje z powodzeniem już od 1957 r., stale rozwijając i udoskonalając asortyment.
Ponowne odkrywanie kuchni, czyli motyw przewodni tegorocznych targów
Podczas tegorocznych targów IFA, Amica w myśl hasła Rediscovery your kitchen pokazała, że nowoczesność powinno odkrywać się nie tylko w kontekście nowych technologii produkcji, ale także nowego myślenia o potrzebach odbiorców i użytkowników. Dlatego więc wśród premier zobaczyliśmy takie funkcjonalności jak OpenUp!, Touchless czy MaxiSpace3. Mówiąc o nowoczesności, nie sposób pominąć najnowszych modeli piekarników z funkcją Wi-Fi.
Winiarki i ich wzornictwo z najwyższej półki
Lider w produkcji AGD zaprezentował także najnowszy produkt, który niedawno wszedł do portfolio Amica. Mowa o winiarkach, czyli chłodziarkach do wina, które – jak zaznaczyli sami przedstawiciele podczas prezentacji – po wprowadzeniu ich na nasz rynek, wysprzedały się całkowicie. Dodatkowo w strefie winiarek będzie odbywał się wine tasting, gdzie sommelier opowiadał gościom o gatunkach oraz o prawidłowym przechowywaniu i podawaniu win.
Ekonomia i ekologia w jednym urządzeniu
Oprócz funkcjonalnych rozwiązań i pięknego, polskiego wzornictwa, na uwagę klientów zasługuje podążanie Amica za trendami związanymi z ekologią i troską o środowisko. Potwierdzają to m.in. zaprezentowane lodówki Amica Fresh System pracujące w klasie energetycznej A++, które dzięki takim funkcjom jak FreshOn, VitControl, FreshZone pozwalają zachować świeżość produktów na dłużej. Są także idealnym rozwiązaniem dla osób dbających o takie trendy w kuchni jak less waste oraz zero waste. Podczas IFA przedstawiciele mówili głośno także o udziale w kampanii „Przechowuję nie marnuję!” współtworzonej z Federacją Polskich Banków Żywności.
Rosnąca liczba rynków, na których jesteśmy obecni, najlepiej pokazuje jak dynamicznie rozwijamy się jako firma. Swoją ofertą chcemy odpowiadać na potrzeby wszystkich naszych klientów, wpisując się w trendy związane chociażby z troską o środowisko, którą w najbliższych latach powinni brać pod szczególną rozwagę wszyscy producenci AGD w Europie i na świecie. Stale rośnie liczba użytkowników, którzy myśląc o życiu w zgodzie z ekologią, zaczynają od świadomych decyzji podejmowanych w trakcie zakupu sprzętów AGD do domu. Zwracają oni szczególną uwagę na to, które z nich mają najmniejszy wpływ na środowisko naturalne, przyczyniają się do oszczędzania energii i obniżenia rachunków. Wielkie zmiany zaczynają się od małych kroków, a Amica chce im to ułatwić – powiedziała Alina Jankowska-Brzóska, wiceprezes zarządu Grupy Amica i prezes zarządu Amica Handel i Marketing.
Nie zabrakło także prezentacji drobnego AGD. Wśród nich
uzupełnienie oferty o dodatkowe modele, a także wprowadzenie całkowicie nowych
sprzętów, takich jak np. czajnik KM 6011, który pojawi się w sklepach jesienią
tego roku. Wyposażono go w kontrolę temperatury w szklanej
bazie, a także 4 przyciski kontrolne do wyboru temperatury, a także specjalne,
podwójne ścianki Safe Touch, dzięki którym niebezpieczeństwo poparzenia jest
zminimalizowane.
Producent wprowadził także wyjątkowo ciche odkurzacze bezworkowe oraz pierwszy w ofercie poducenta model pioniowy, które pojawią się w polskiej ofercie już w najbliższych miesiącach. Wśród nich m.in. Sopero VM 8011 z opcją 2 w 1 czy Sharq VM 7011.