Za trzy lata globalny rynek chmurowych rozwiązań dla contact center będzie wart 15,67 mld dolarów, a tempo wzrostu do 2021 r. wyniesie 23,6% rok do roku – prognozuje Markets&Markets. Polskie firmy z branży call i contact center również będą inwestowały w chmurowe rozwiązania. Coraz częściej będą to firmy z sektora MŚP.
Do końca 2021 roku globalne inwestycje na rozwiązania IT w chmurze obliczeniowej dla biznesu wyniosą ponad 530 mld dolarów, podają analitycy IDC.
– Rynek chmury obliczeniowej rośnie. Ostanie analizy pokazują, że już ponad 90% przedsiębiorstw w 2018 roku będzie korzystać z usług w chmurze. Można powiedzieć, że przekroczyliśmy Rubikon jeśli chodzi o świadomość korzyści wynikających z cloud computingu – wyjaśnia Paweł Pierścionek z firmy Cludo, która jest dostawcą rozwiązań w chmurze dla firm z branży call i contact center. A to właśnie branża telemarketingowa będzie jedną z tych, które najwięcej będą inwestować w chmurowe rozwiązania w najbliższym latach. Jak prognozuje Markets&Markets, rynek rozwiązań chmurowych dla centrów kontaktu będzie rozwijał się szybciej niż rynek systemów „cloudowych” dla opieki medycznej. Chmura i rozwiązania w niej dedykowane call i contact center będą rosły rok do roku w tempie 23,6%, podczas gdy te dla medycyny o 18,9% rdr.
Tempo, które rok do roku znacząco przekraczać będzie 20%, spowoduje, że za 3 lata rynek chmurowych rozwiązań dla contact center na całym świecie będzie wart 15,67 mld dolarów. Patrząc na rok 2016 będzie to oznaczało aż trzykrotny wzrost. Inwestycje w usługi oparte na modelu cloudowym dla centrów kontaktu w 2021 mają stanowić 3,1% wszystkich wydatków na chmurę na świecie. Dwa lata temu było to 2,5%.
– W Polsce w 2018 będziemy świadkami transformacji małego rodzimego biznesu, który coraz chętniej będzie korzystał z chmurowych aplikacji, bo cały świat idzie w tym kierunku. Potwierdzają to prognozy IDC na ten rok, według których tempo wzrostu polskiego rynku chmurowego wyniesie 20%. – mówi Paweł Pierścionek z Cludo. Firma ta szacuje, że w 2018 roku sprzedaż chmurowego systemu wspierającego zarządzanie contact center wzrośnie o blisko 15%. Będzie to wywołane zmianą w postrzeganiu usług w chmurze, szczególnie przez firmy z sektora MŚP jakie wytwarzają 20% polskiego PKB.
– Od kilku lat obserwujemy, że podejście do rozwiązań dla call center w chmurze się zmienia. Wynika to w dużej mierze z rosnącego zapotrzebowania na cloudowe rozwiązania ze strony mniejszych firm, której do tej pory do chmury podchodziły sceptycznie – kończy Paweł Pierścionek z Cludo.