Wpływowy amerykański magazyn „Consumer Reports”, po przeprowadzeniu szczegółowych badań konsumenckich, uznał Audi za „najlepszą markę samochodową roku 2016”. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, tak zareagował na informację o wyróżnieniu: „Bardzo cieszymy się z tych dobrych nowin. Ranking podkreśla istotę naszego podejścia do produktu i sukces naszej strategii rozwoju w USA.”
Amerykańska organizacja Consumer Reports testuje, ocenia i porównuje produkty codziennego użytku, a wyniki prezentuje w postaci ukazującego się raz w miesiącu magazynu. Consumer Reports w swoim wydaniu internetowym podało już wyniki badania „Which brands make the best cars?” – „Jakie marki robią najlepsze samochody”? Zwyciężyło Audi, przed Subaru (drugie miejsce) i Lexusem na miejscu trzecim.
Ocenę przeprowadzono w czterech różnych kategoriach: test uliczny, niezawodność, zadowolenie klienta i bezpieczeństwo. Na tak dobry wynik czterech pierścieni wpłynęły dane z Instytutu Bezpieczeństwa Drogowego (Insurance Institute for Highway Safety) i Krajowej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (National Highway Traffic Safety Administration). Podczas jazd testowych, każdy model pokonał co najmniej 2000 mil (3200 km). Kategoria „zadowolenie klientów” uwzględniała dane pozyskane od ponad 230 tysięcy kierowców. W kategorii „niezawodność” oceniono dane pochodzące z blisko 740 tysięcy samochodów, nie starszych niż 15 lat.