Amerykańska firma konsultingowa Interbrand od ponad dwóch dekad bada i analizuje najcenniejsze marki na świecie.
100 najlepszych jest uwzględnianych w corocznym badaniu „Best Global Brands”, które ocenia i klasyfikuje wszystkich kandydatów według trzech kryteriów: „Wyniki finansowe produktów lub usług marki”, „Rola marki w procesie podejmowania decyzji zakupowych” oraz „Siła marki w odniesieniu do „Zabezpieczenia przyszłych zysków przedsiębiorstwa”. Interbrand był pierwszą firmą, która opracowała metodę oceny marki, która została certyfikowana zgodnie z normą ISO 10668. Międzynarodowa norma wyznacza standardy oceny
i spełnia wymagania dotyczące precyzyjnej klasyfikacji marki pieniężnej.

W zestawieniu 100 najcenniejszych marek na świecie dominują firmy z sektora nowoczesnych technologii i motoryzacji.

Pierwsza 20 najcenniejszych marek na świecie:

  1. Apple
  2. Microsoft
  3. Amazon
  4. Google
  5. Samsung
  6. Toyota
  7. Mercedes
  8. Coca-Cola
  9. Nike
  10. BMW
  11. McDonald`s
  12. Tesla
  13. Disney
  14. Louis Vuitton
  15. Cisco
  16. Instagram
  17. Adobe
  18. IBM
  19. Oracle
  20. SAP

Pełne zestawienie 100 najcenniejszych marek świata znajdziesz na stronie: https://interbrand.com/best-global-brands/

Ikona luksusu – Mercedes-Benz i awans na 7 miejsce rankingu

W gronie marek, które awansowały w tegorocznym rankingu Interbrand jest Mercedes-Benz.

„Ostatni wzrost wartości naszej marki jest pierwszorzędnym osiągnięciem całego zespołu Mercedes-Benz, z czego wszyscy jesteśmy bardzo dumni. Rezultat jest dla nas zarówno potwierdzeniem, jak i zachętą: nieustannie budujemy dziedzictwo naszej marki, aby kształtować przyszłość – mając  na celu tworzenie najbardziej pożądanych samochodów na świecie. „Bettina Fetzer, wiceprezes ds. komunikacji i marketingu MercedesBenz AG.

Wraz ze strategiczną reorganizacją firmy w 2021 roku przedefiniowano również wartości marki. Od teraz marka z gwiazdą pragnie budować ducha „Desire for Iconic Luxury”. W ten sposób firma łączy w sobie dwie zasadnicze cechy: po pierwsze, silne korzenie jako producenta luksusowych samochodów, który stworzył wiele ikon definiujących styl. Z drugiej strony, pionierski duch, z jakim Mercedes-Benz, jako lider innowacji, napędza rozwój motoryzacji. Mercedes-Benz bardziej niż kiedykolwiek koncentruje się na blasku marki, który ma wpływ
na kształtowanie kultury i jest rozwijany z poszanowaniem dziedzictwa marki. Celem jest kształtowanie ery cyfrowej poprzez tworzenie najbardziej pożądanych pojazdów i usług na świecie.