Trwa globalna kampania Peak Giving, w ramach której Amazon dostarcza posiłki osobom dotkniętym kryzysem głodu.
Dzięki współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności oraz Polskim Czerwonym Krzyżem do najbardziej potrzebujących trafi ponad milion posiłków. W akcję angażują się także pracownicy Amazon, którzy przygotowują paczki z prezentami i pomagają w ich dystrybucji.
Peak Giving to jeden z wielu przykładów akcji pomocowych realizowanych przez Amazon, dzięki którym firma aktywnie wspiera potrzebujących i walczy ze zjawiskiem głodu. – W Amazon pomagamy przez cały rok, angażując się w dziesiątki akcji, ale okres świąteczny jest dla nas szczególnie istotny. Dlatego z radością po raz kolejny realizujemy naszą globalną kampanię Peak Giving i dzielimy się dobrem z innymi – mówi Barbara Krystosiak, menadżerka ds. projektów społecznych Amazon w Europie Środkowo-Wschodniej. – Oprócz przekazania środków finansowych zachęcamy naszych pracowników, aby również angażowali się w działania pomocowe. Liczba wolontariuszy, którzy co roku dołączają do naszej inicjatywy, udowadnia, jak wiele osób chce tworzyć lepsze święta dla tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami. Cieszymy się, że nasza aktywność ma realny wpływ na życie innych oraz inspiruje do pomocy – dodaje Barbara Krystosiak.
We współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności wolontariusze Amazon przygotowują paczki żywnościowe i pomagają w ich dystrybucji, a także wesprą organizację spotkań wigilijnych dla podopiecznych organizacji. Poprzez wsparcie finansowe przekazane przez Amazon, Banki będą mogły uratować przed zmarnowaniem żywność, która posłuży osobom potrzebującym do przygotowania ok. 1 000 000 posiłków. Realna skala pomocy będzie znana po zakończeniu akcji.
– W ubiegłym roku z bezpłatnej pomocy żywnościowej od Banków Żywności skorzystało prawie 1,5 miliona osób, znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej. W Polsce około 1,6 miliona osób żyje poniżej progu ubóstwa, czyli za mniej niż 23 zł dziennie. To im staramy się pomóc i to dla nich ratujemy żywność przed zmarnowaniem – mówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.
Drugim partnerem kampanii Peak Giving jest Polski Czerwony Krzyż. W ramach akcji #godnieNIEgłodne Amazon wspólnie z organizacją sfinansuje 25 000 posiłków dla potrzebujących, a wolontariusze zapakują paczki z książkami i gadżetami dla podopiecznych PCK.
– Jednym z priorytetów Strategii 2030 Polskiego Czerwonego Krzyża jest walka z głodem i niedożywieniem. Nie godzimy się z tym, że w Polsce nadal są głodne dzieci i z myślą o nich uruchamiamy kolejną kampanię, aby pozyskać środki na wsparcie tych rodzin. Prowadzimy również zbiórki żywności, dystrybuujemy paczki żywnościowe, dożywiamy dzieci w szkołach. Tylko w 2022 roku pomoc w różnych formach otrzymało od nas ponad 130 tysięcy dzieci z rodzin potrzebujących – mówi Michał Mikołajczyk, członek Zarządu Głównego Polskiego Czerwonego Krzyża.
Dzięki wspólnym działaniom podejmowanym z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz Federacją Polskich Banków Żywności, Amazon może pomagać potrzebującym na tak szeroką skalę. Tylko w ubiegłym roku Polski Czerwony Krzyż udzielił pomocy ponad 100 000 osobom, rozdysponował ponad 420 000 pakietów żywnościowych oraz sfinansował posiłki dla ponad 8000 beneficjentów w 125 placówkach. Z kolei Federacja Polskich Banków Żywności co roku wspiera około 1,5 miliona osób. Każdy złotówka przekazana na ich działalność to 2,4kg uratowanej żywności, z której można przygotować 6 posiłków dla najbardziej potrzebujących.