EXPO 2020 – MŚP przed szansą na promocję w Dubaju. Aż 50 mln zł ze środków unijnych czeka w budżecie kolejnej edycji programu „Go to Brand – EXPO 2020”. Celem konkursu jest sfinansowanie promocji polskich marek produktowych na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów Zatoki Perskiej.
Przede wszystkim Wystawa Światowa w Dubaju to największe na świecie wydarzenie gospodarcze. Jej nowe ramy czasowe to 1 października 2021 r. – 31 marca 2022 r. Z uwagi na wybuch pandemii COVID-19 ubiegłoroczna edycja została przesunięta o rok.
„Łącząc umysły, tworzymy przyszłość” – to hasło przewodnie Wystawy Światowej w Dubaju, które nabiera nowego znaczenia w kontekście pandemii. Otwarcie na współpracę międzynarodową i udział w globalnym rynku to szansa na lepszą przyszłość dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami obecnego kryzysu. Koronawirus wpłynął na wiele obszarów gospodarki, zmieniając układ sił i wyzwania światowego biznesu.
„Go to brand” i Expo 2020 w Dubaju
„Go to Brand” jest jednym z najważniejszych elementów programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski w Expo 2020 w Dubaju. Daje szanse mikro-, małym i średnim przedsiębiorstwom na promocję ich marek w kontekście udziału naszego kraju w tegorocznej Wystawie Światowej. MŚP zyskują też możliwość uczestnictwa w Forum Gospodarczym Polska-Zjednoczone Emiraty Arabskie, które będzie częścią obchodów Dnia Polski podczas Expo.
Pandemia koronawirusa pokazuje, jak ważna jest dywersyfikacja źródeł przychodów. Większych kłopotów uniknęły te firmy, które działały na rynkach w różnych rejonach świata. Udział Polski w Expo 2020 w Dubaju to dla polskich firm szansa na znalezienie nowych klientów i budowanie relacji handlowych. Ponadto pozyskanie partnerów biznesowych na perspektywicznym rynku bliskowschodnim. Zjednoczone Emiraty Arabskie i inne kraje Zatoki Perskiej to region o dużym potencjale wzrostu, ciągle niewykorzystanym przez polskich przedsiębiorców.
50 mln zł dla MŚP
Program „Go to Brand” umożliwia pozyskanie środków na udział w Wystawie Światowej w Dubaju i zaprezentowanie swojej oferty. Wsparcie firmy mogą przeznaczyć na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w EXPO 2020. Co więcej, pozyskanymi środkami z Unii Europejskiej można sfinansować koszty usługi doradczej w zakresie przygotowania do wejścia na rynek krajów Zatoki Perskiej (Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie).
Start programu „Go to brand” to pierwsza z uruchamianych w tym roku inicjatyw programu gospodarczego. Przede wszystkim zachęca przedstawicieli sektora MŚP do zaplanowania działań promocyjnych, wykorzystujących kontekst udziału Polski w Wystawie Światowej Expo 2020 w Dubaju. To unikalna platforma wymiany doświadczeń oraz nawiązywania relacji biznesowych. Ponadto także wsparcie polskich firm, obok budowania wizerunku kraju, stanowi główny cel całego przedsięwzięcia.
Do wykorzystania jest pokaźny budżet, który wynosi 50 mln zł. Z czego 15 mln jest przeznaczone dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim. Ponadto 35 mln – dla projektów zlokalizowanych w pozostałych województwach. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które planują uczestniczyć w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju będą mogły składać wnioski od 26 lutego.
Projekty zgłaszane do konkursu muszą zamknąć się w kwocie 1 mln zł. Ponadto maksymalne dofinansowanie, o jakie mogą się starać mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa to 455 650 zł. Przy czym wymagany minimalny wkład własny wynosi 15 proc. wartości projektu.
Więcej informacji: link