E-commerce ratuje gospodarkę. W tym roku polski rynek e-commerce odnotuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat. W połączeniu z niskimi prognozami dla sprzedaży detalicznej ogółem sprawi, że udział sprzedaży internetowej znacząco wzrośnie. Jak wynika z badań Gemius Polska zakupy online robi już 73% polskich internautów.

Jak wynika z raportu PMR „Handel internetowy w Polsce 2020. Analiza i prognozy rozwoju rynku e-commerce na lata 2020-2025″ rynek e-commerce w Polsce w najbliższych trzech latach będzie rósł w tempie dwucyfrowym. Według szacunków PMR jeszcze w 2019 r. rynek handlu internetowego w Polsce wart był ponad 61 mld zł. Innymi słowy stanowił prawie 11% całego rynku handlu detalicznego, a w 2025 r. udział ten sięgnie prawie 20%. Tak szybki wzrost będzie spowodowany COVID-19.

E-commerce ratuje gospodarkę - kobieta i męzczyzna siedzą na kanapie przed laptopem i robią zakupy online.
E-commerce ratuje gospodarkę

E-handel rozwija się dzięki koronawirusowi

Katalizatorem tej dynamicznej zmiany jest pandemia, ale nie oznacza to, że polskie firmy nie inwestowały już wcześniej w e-commerce. W ostatnich miesiącach rynek odnotowuje najwyższy wzrost od kilkunastu lat – prawie 26% rok do roku. Eksperci przekonują, że koronawirus będzie miał długoterminowy pozytywny wpływ na sektor e-commerce. Ponadto nawet najbardziej sceptyczni konsumenci będą zmuszeni porzucić fizyczne sklepy w odpowiedzi na ograniczenia związane z pandemią.

Te rynkowe zmiany to ostatni dzwonek dla wielu firm, żeby przystosować się do nowych realiów handlu. Internauci w sieci kupują wszystko. Od środków pierwszej potrzeby, przez odzież i obuwie, kosmetyki, dobra luksusowe, samochody czy w końcu usługi finansowe i ubezpieczeniowe. Tak szerokie spektrum zakupów online pokazuje, że konsumenci przestali obawiać się o bezpieczeństwo zakupów. Cenią sobie przede wszystkim komfort i wygodę. Mogą z dowolnego miejsca i o każdej porze odwiedzić sklep internetowy i w kilka chwil kupić wybrany towar. Ponadto skorzystać z usług dodatkowych – atrakcyjnego finansowania czy ubezpieczenia, konfiguracji sprzętu oraz personalizacji.

Zwiększająca się świadomość konsumentów powoduje, że oczekują oni od marek łatwej i intuicyjnej obsługi sklepu internetowego. Ponadto także błyskawicznej dostawy, możliwości zwrotu towaru i bezpieczeństwa transakcji oraz swoich danych. Firmom nie pozostaje nic innego jak dostosować się do tych wymagań.

Idealna platforma e-commerce

Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, które spełniają oczekiwania współczesnych konsumentów. Jednym z nich jest zaprojektowana i stworzona przez Grupę Komputronik platforma NetCorner. To rozwiązanie usprawniające obsługę klienta, dynamizujące sprzedaż oraz zwiększające konkurencyjność firmy. Jest ono kompatybilne z systemami zewnętrznymi i ułatwia zarządzanie e-sklepem. Dzięki wdrożeniu platformy marki zyskują wiele korzyści, m.in.:

  • Netcorner to rozwiązanie o wielu odsłonach B2B/B2C mogących się różnic layoutem, założeniami biznesowymi i funkcjonalnościami. Zarządzane za pomocą jednego panelu administracyjnego
  • Posiada zaawansowany system zarządzania kosztami transportu biorący pod uwagę rodzaj produktu, rozmiar, wagę oraz ilość. Dodatkowo system obsługuje progi cenowe zależne od wartości zamówienia oraz mechanizm darmowej dostawy
  • System wielu koszyków mogących służyć za szablon zakupów lub do dzielenia zamówień ze względu na typ produktów. Rozdzielanie produktów, które nie mogą być wysłane razem.
  • Rozbudowany system reklamacji i zwrotów. Umożliwiający złożenie reklamacji na podstawie numeru zamówienia, kodzie produktu oraz wyszukanie produktu z listy zamówień
  • Katalog rysunków technicznych/ kreacji wraz z oznaczonymi częściami oraz listami produktów podpiętymi do rysunku technicznego ułatwiającymi zakup produktów na podstawie danych technicznych
  • Dedykowany panel dla handlowców ułatwiający obsługę Klientów każdego poziomu. System pozwala między innymi na sporządzanie zamówień w imieniu klienta. Ponadto sporządzanie zaawansowanych ofert o unikalnych cechach definiowanych per klient lub per grupa klientów. Wbudowanie systemu pozwalającego przyporządkować Klienta do właściwego przedstawiciela handlowego odpowiedzialnego za region, gdzie została określona lokalizacja Klienta
  • Dedykowany proces obsługujący proces zamawiania produktów z licencją elektroniczną, gdzie wymagane jest użycie kodów aktywacyjnych

E-commerce to przyszłość

Najnowsza wersja systemu pozwala jeszcze bardziej maksymalizować zyski. W wyniku wprowadzonych zmian udało się zwiększyć współczynnik konwersji o 27%. W tym na urządzeniach mobilnych o ponad 50%, wydłużyć czas trwania sesji o 10%, zwiększyć odsetek klientów e-sklepu o 31% w wersji stacjonarnej i 41% w wersji mobilnej. Ponadto NetCorner daje wiele możliwości personalizacji ustawień, dodawania modułów, zmiany ustawień czy swobodnej edycji. Co ważne, jest również rozwiązaniem efektywnym kosztowo.

Przede wszystkim rozwój e-commerce to już nieodwracalny trend. Małe, średnie i duże firmy handlowe muszą w najbliższym czasie wdrożyć skuteczne platformy handlowe i strategię omnichannel, w przeciwnym razie czeka je rychły koniec.

Źródło: KOMPUTRONIK