Według badań europejskiego rynku e-commerce „Barometr E-shopper 2017” przeprowadzonego przez TNS Kantar na zlecenie DPDgroup wynika, że rośnie liczba e-zakupów dokonywanych za pomocą smartfonów. Odsetek użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych wynosi dzisiaj 39% (5 p.p. więcej niż w ubiegłorocznej edycji badania). Najchętniej korzystają z nich tzw. duzi nabywcy (51%) i millenialsi (55%).
Kraje, w których smartfony najczęściej są wykorzystywane do e-zakupów to Rumunia (65%, +7 p.p. r/r), Chorwacja (56%) i Węgry (51%, aż +10 p.p. w stosunku do roku 2016). W Polsce udział smartfonów zbliżony jest do średniej europejskiej i wynosi 38% (dwa p.p. więcej niż rok wcześniej).
– Coraz większy udział smartfonów w e-commerce nie zaskakuje. Żyjemy szybko, a zakupy internetowe realizujemy w wolnej chwili pomiędzy bieżącymi obowiązkami. Menedżerowie e-sklepów muszą więc zadbać o właściwe dostosowanie swoich serwisów internetowych do urządzeń mobilnych. Dziś jest to już element, bez którego trudno rywalizować w e-commerce – mówi Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.
Najczęściej używanymi urządzeniami do zakupów internetowych w dalszym ciągu są laptopy, z których korzysta 61% internautów. Ich udział jednak zmniejszył się w stosunku do 2016 roku o 2 punkty procentowe