Współpraca GreenWay Polska i Mazda Motor Poland jest faktem. Firmy podejmują współpracę w zakresie sprzedaży, instalacji i zarządzania ładowarkami aut elektrycznych. Urządzenia GreenWay będą dostarczane klientom Mazdy, decydującym się na zakup modeli elektrycznych. Dodatkowo pojawią się także w placówkach sieci dealerskiej i w warszawskiej centrali Mazdy. Obsługą i zarządzaniem wszystkich ładowarek zajmie się GreenWay w ramach oferty dla biznesu, GreenWay Opero.
Ładowarki przed salonami Mazdy
Współpraca GreenWay i Mazda oznacza, że przy salonach Mazdy w Polsce pojawią się w ciągu najbliższych dwóch lat punkty ładowania. Oprócz dostarczenia ładowarek i ich instalacji, GreenWay zajmie się także niezbędnymi dla takich urządzeń uzgodnieniami z Urzędem Dozoru Technicznego.
– Współpraca z dealerami samochodowymi jest naturalnym kierunkiem rozwoju naszej oferty dla biznesu – mówi Rafał Czyżewski, Prezes GreenWay Polska. Dealerzy potrzebują stacji ładowania jeśli oferują modele elektryczne, jednak instalacja, obsługa techniczna i zarządzanie ładowarkami może być dla nich utrudnieniem. Nie jest to podstawowa ich działalność, wiąże się także z angażowaniem dodatkowych zasobów ludzkich oraz inwestowaniem w niezbędne narzędzia. Wychodzimy naprzeciw tym potrzebom zapewniając obsługę tych procesów i wspierając naszych klientów w pełnieniu obowiązków operatorów stacji ładowania.
Mazda dostosowuje swoje salony
W ramach wewnętrznych uzgodnień, Mazda postanowiła dostosować autoryzowane salony dealerskie do sprzedaży pojazdów elektrycznych wyposażając je w stacje ładowania. Mają one służyć ładowaniu samochodów demonstracyjnych, tych znajdujących się w serwisie oraz należących do klientów, także zewnętrznych (część stacji będzie ogólnodostępna).
W ramach usługi GreenWay Opero, firma GreenWay będzie zarządzać tymi stacjami oraz w pełni obsługiwać użytkowników końcowych na rzecz Mazdy. Współpraca obejmie także zakup przez Mazdę ładowarek domowych, przeznaczonych dla właścicieli nowo zakupionych samochodów elektrycznych japońskiego producenta. Urządzenia te będą przekazywane klientom wraz z zakupem Mazdy MX-30 z limitowanej serii First Edition. W razie potrzeby, w ramach dodatkowo płatnej usługi zamówionej przez klientów, GreenWay – po sprawdzeniu technicznych możliwości instalacji – zainstaluje urządzenia w ich domach.
Domowy wallbox dla pierwszych klientów
Cieszymy się, że nasze pierwsze kroki przy wprowadzaniu elektrycznej Mazdy MX-30 będziemy stawiać z partnerem, który ma w Polsce największe doświadczenie w zakresie instalacji i obsługi stacji ładowania – mówi Rafał Badowski, Dyrektor Aftersales and Customer Experience w Mazda Motor Poland. Nasza sieć dealerska zmienia się zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji, a elektromobilność wymaga też zmiany przyzwyczajeń i dotychczasowych zachowań klienta. Posiadanie domowego wallboxa jest, według nas, warunkiem koniecznym do osiągnięcia pełnej satysfakcji z korzystania z samochodu elektrycznego na co dzień.
Urządzenie typu wallbox jest dodawany do każdej Mazdy MX-30 z limitowanej serii First Edition, której rezerwację można dokonać tylko do 31 marca 2020 r. za pośrednictwem strony www.mazda.pl. Bogato wyposażony model kosztuje 149 990 zł, a pierwsze egzemplarze trafią do polskich klientów we wrześniu br.
Współpraca Mazdy i GreenWay to także oferowanie kierowcom elektrycznych modeli Mazd przedpłaconych kart umożliwiających ładowanie pojazdów w całej sieci GreenWay.