46 tys. e-hulajnóg na minuty dostępnych dla użytkowników. Popularność współdzielonej mikromobilności rośnie w coraz szybszym tempie. Na początku października użytkownicy mieli do dyspozycji 2,5 raza więcej e-hulajnóg na minuty niż w analogicznym okresie ubiegłego sezonu.
Hulajnogi elektryczne na minuty mają relatywnie krótką historię – zaczęły pojawiać się na ulicach polskich miast zaledwie trzy lata temu. Mieszkańcy szybko docenili zalety e-hulajnóg, ponieważ pozwalają im one sprawnie przemieszczać się na krótkich odcinkach, zastępując samochody i komunikację miejską.
Szalone tempo wzrostu
W ubiegłym roku e-hulajnogi dostępne były w 39 miastach, a ich flota wynosiła 19 tys. sztuk. Obecnie wypożyczyć je można już w 60 ośrodkach, korzystając z 46 tys. pojazdów, które oferuje jedenastu operatorów. Ten znaczący przyrost pokazuje, jak duże jest zapotrzebowanie na usługi mikromobilności w coraz bardziej zakorkowanych polskich miastach. Pandemia tylko wzmocniła popularność miejskich hulajnóg, ponieważ umożliwiają one zachowanie dystansu społecznego.
Warszawa liderem
Mikromobilność w szybkim tempie rozwija się także w Warszawie. Obecnie jej mieszkańcy i liczni turyści mają do swojej dyspozycji ponad 10 tys. współdzielonych e-hulajnóg, co daje 22% udział w całym rynku.
Prawie 80% całego rynku współdzielonych e-hulajnóg mieści się w ośmiu największych miastach, do których oprócz stolicy należą Trójmiasto, Kraków, Poznań, Łódź, Wrocław, Szczecin oraz Lublin.
W Warszawie Dott z flotą 1,5 tys. e-hulajnóg pojawił się na początku ubiegłego roku. W obecnym sezonie powiększyliśmy liczbę dostępnych pojazdów o kolejne 2 tysiące! Regularnie rośnie również liczba przejazdów – w październiku była ona ponad dwukrotnie wyższa w porównaniu do analogicznego okresu z 2020 roku.
Legislacja sprzyja rozwojowi
Ten rok był dla mikromobilności wyjątkowy z kilku względów. Poza rosnącą popularnością, w 2021 roku rynek doczekał się uregulowania zasad korzystania z urządzeń transportu osobistego (UTO) oraz e-hulajnóg. Przysłużyło się to zarówno bezpieczeństwu i komfortowi przemieszczania się, a także uporządkowaniu przestrzeni miejskiej.
Źródło: Dott