Poczta Polska w konsorcjum z Orange Polska i Poczta Polska Usługi Cyfrowe (operator platformy Envelo), wygrała właśnie przetarg organizowany przez Polską Grupę Energetyczną Obrót SA (PGE) na przygotowywanie i dostarczanie do klientów faktur i korespondencji w formie przesyłek listowych i elektronicznych.
Poczta Polska razem z firmami w konsorcjum będzie przez kolejne dwa lata dostarczać faktury i przesyłki listowe i elektroniczne do klientów PGE. Wartość kontaktu to blisko 32 mln złotych.
Realizacja usług na rzecz PGE została podzielona pomiędzy Konsorcjantów w taki sposób aby wykorzystać posiadane przez te podmioty kompetencje i doświadczenie – Poczta Polska będzie odpowiedzialna za doręczanie przesyłek, Poczta Polska Usługi Cyfrowe udostępni platformę Envelo umożliwiającą przygotowanie dokumentów oraz wysyłkę e-faktur, natomiast Orange Polska zrealizuje wydruk faktur i innej dokumentacji zleconej przez PGE.
– Cieszymy się z wyboru dokonanego przez PGE. To wyraz zaufania dla Poczty Polskiej, która dziś jest jedyną firmą na rynku pocztowym zdolną do świadczenia dobrych i bezpiecznych usług pocztowych na terenie całego kraju – mówi Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży w Poczcie Polskiej.
Poczta Polska poza PGE doręcza także przesyłki listowe dla klientów Tauron SA i ENEA SA. W przypadku ENEA SA jest to około 2 mln listów poleconych, 5 mln przesyłek nierejestrowanych i kilka tysięcy przesyłek kurierskich, głównie na terenie kujawsko-pomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego. Wartość tej trzyletniej umowy wynosi prawie 35 ml zł.