PayPal ogłosił, że w okresie świątecznym, trwającym od 27 listopada do 31 grudnia 2015, zebrano za pomocą systemu łącznie 857 mln USD na cele charytatywne. Niebagatelna suma to efekt hojności 7.24 miliona ludzi z 183 krajów, którzy zdecydowali się wesprzeć 258,759 akcji charytatywnych z różnych zakątków świata.

W PayPal wspieramy hojność obywateli na całym świecie, również za pomocą urządzeń mobilnych. Przekazywanie datków jest teraz nie tylko łatwe, ale także bezpieczne.” – podkreślił Franz Paasche, VP, Corporate Affairs, PayPal.  „Wierzymy w wykorzystanie możliwości naszych pracowników, technologii oraz zasięgu, w celu zbudowania globalnej sieci na rzecz charytatywności. Utrzymujący się wzrost przekazywanych datków za pomocą usługi PayPal, szczególnie w minionym okresie świątecznym, wyraźnie wskazuje na to, że nasza wizja staje się rzeczywistością.”

PayPal, światowy lider w zakresie umożliwiania przekazywania datków na cele charytatywne, podzielił się kluczowymi danymi oraz trendami w tym obszarze w ramach specjalnej platformy „Holiday Giving Tracker”.

Rekordowy #GivingTuesday 

#GivingTuesday, czyli wtorek po Święcie Dziękczynienia, w Stanach Zjednoczonych obchodzony jest jako dzień wspierania innych i promowania szczodrości. W tym roku, święto to przypadło na 1 grudnia 2015. Właśnie w tym dniu PayPal oficjalnie pobił Rekord Guinnessa® za „Największą sumę zebraną online na cele charytatywne w ciągu 24 godzin”. Użytkownicy PayPal przeznaczyli w ciągu jednej doby ponad  45.8 mln USD na cele charytatywne, pobijając ponad dwukrotnie poprzedni rekord, który wynosił 19 mln USD.

 15% więcej datków

W ciągu minionego sezonu świątecznego, użytkownicy PayPal wydali więcej niż kiedykolwiek wcześniej. Datki na cele charytatywne za pośrednictwem systemu wzrosły o ponad 113 mln USD, a więc aż o 15 procent w stosunku do roku ubiegłego. Ponadto, wzrosła również liczba samych organizacji charytatywnych – w 2015 roku aż 258,759 placówek otrzymało datki, co daje sześcioprocentowy wzrost w porównaniu do 2014 r.

Darowizny przekazane za pomocą urządzeń mobilnych

Klasyczne metody zbierania funduszy w szybkim tempie ustępują miejsca tym nowym, opierających się na możliwościach urządzeń mobilnych. Spośród 9.1 miliona datków podarowanych za pośrednictwem PayPal w trakcie okresu świątecznego, 21 procent z nich przekazano za pomocą urządzeń mobilnych. Całkowita liczba donacji za pośrednictwem smartfonów i tabletów wzrosła o 26 procent w stosunku do ubiegłego roku.

 Globalny wzrost działań na rzecz innych

W 183 krajach, w których ludzie przekazywali datki za pomocą PayPal, wielkoduszność osiągnęła niezwykle wysoki poziom. Amerykanie ofiarowali podczas tegorocznych świąt ponad pół miliarda USD (691,924,261 USD) z PayPal. Tuż za Stanami Zjednoczonymi na liście najbardziej szczodrych państw znalazły się Wielka Brytania (49,377,896 USD), Kanada (42,959,820 USD), Niemcy (16,752,694 USD), Francja (14, 415, 355 USD) i Australia (13, 023, 564 USD).

Ponad 7,24 milionów darczyńców z całego świata przesłały darowiznę o średniej wartości 93 USD za pomocą platformy PayPal. Zostały one przekazane organizacjom działających na rzecz dzieci, seniorów, weteranów, edukacji, opieki zdrowotnej, ochrony zwierząt, walki z ubóstwem, a także integracji finansowej.

“Nasz program, działający w ponad 120 krajach na całym świecie, w tym w Stanach Zjednoczonych, wspiera dobroczynność w okresie świątecznym. Suma wszystkich małych datków może znacząco zmienić życie wielu dzieci,” – mówi Ettore Rossetti, Senior Director of Social Business Strategy and Innovation w Save the Children. „Dziękujemy wszystkim darczyńcom, którzy pomogli nam sprawić, by na twarzach dzieci pojawiły się uśmiechy w tym szczególnym, świątecznym czasie.”

PayPal