Bank Millennium uruchomił goodie – intuicyjną, nowocześnie zaprojektowaną i otwartą dla wszystkich platformę zakupową, która powstała na zasadzie wewnętrznego start-up’u. Jest to kolejny krok banku w ramach realizacji strategii innowacyjności. W nowym projekcie bank wykorzystuje takie technologie jak elementy sztucznej inteligencji, rozpoznawanie obrazów czy geolokalizacja. Platforma goodie wykorzystuje też potencjał chmury obliczeniowej Microsoft.
Platforma goodie zbiera informacje na temat zniżek, promocji i nowości zakupowych w centrach handlowych, sklepach internetowych i stacjonarnych oraz w restauracjach. Użytkownik znajdzie tu inspiracje zakupowe oraz promocyjne oferty dopasowane do indywidualnych preferencji i miejsca, w którym się znajduje (np. w wybranych galeriach handlowych). Platforma goodie to także nowy kanał komunikacji sklepów oraz centrów handlowych z klientami, który pozwoli im dotrzeć do nowych grup konsumentów i oferować zróżnicowane zniżki i promocje.
– Świat finansów zmienia się każdego dnia. Motorem zmian są rosnące oczekiwania klientów, dynamiczne otoczenie gospodarcze i nieustanny rozwój technologii. Między innymi dlatego jednym ze strategicznych filarów rozwoju banku stała się innowacyjność i nowe technologie. Realizacja tej strategii na tak konkurencyjnym rynku, w otoczeniu firm z sektora FinTech, HiTech i firm telekomunikacyjnych, wymaga od nas nie tylko stałego rozwijania internetowych i mobilnych usług bankowych, ale też otwarcia na nieszablonowe rozwiązania. Dlatego stworzyliśmy wewnątrz banku multidyscyplinarny zespół ludzi, współpracujących ze sobą na zasadzie start-up’u. Tak powstało goodie, cyfrowa platforma oferująca ekosystem, w którym sprzedawcy, klienci i bank, poprzez wzajemne interakcje tworzą wartości dla wszystkich stron – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium. – Jest wiele scenariuszy rozwoju branży. Być może w najbliższej przyszłości banki staną się integratorami usług nie związanych z bankowością i w ten sposób znajdą swoje miejsce w cyfrowej rzeczywistości klienta.
W tworzeniu goodie aktywny udział wzięła firma Microsoft. Jak podkreślił Paweł Matulewicz, Dyrektor ds. Obsługi Klientów w Sektorze Finansowym w polskim oddziale Microsoft – Współpraca z tak innowacyjną organizacją jaką jest Bank Millennium to szczególne wyróżnienie. Naszym zadaniem była pomoc w przełożeniu konceptu biznesowego aplikacji goodie na komponenty techniczne chmury Microsoft Azure. Celem współpracy było takie dobranie komponentów, aby skutecznie skrócić czas udostępnienia aplikacji klientom oraz wykorzystać możliwie najnowsze, dostępne technologie.
Dzięki wsparciu Microsoft możliwe stało się nie tylko oparcie platformy na bezpiecznej, elastycznej i skalowalnej infrastrukturze opartej na chmurze, ale szybkie wdrożenie takich funkcji serwisu jak rozpoznawanie obrazu, silnik rekomendacji oparty na machine learning czy narzędzia do obsługi multimediów.
Obecny kształt platformy goodie to dopiero początek projektu. Planowany jest jej dalszy intensywny rozwój m.in. w oparciu o takie technologie jak chatbot prowadzący rozmowę z wykorzystaniem języka naturalnego.
– Projektując i udoskonalając goodie staramy się stworzyć nową jakość na rynku, m.in. dbając o wygodę użytkowania i jakość ofert dostępnych na platformie, a także tworząc nowe, niedostępne wcześniej rozwiązania i funkcjonalności. Chcemy, aby goodie stało się nieodłącznym towarzyszem podczas zakupów. Pomimo rozwoju e-handlu Polacy nadal lubią kupować w galeriach handlowych, a dzięki goodie mogą do tego wykorzystywać nowe technologie, łącząc wygodę i dobre okazje – tłumaczy Beata Krupińska, Członek Zarządu goodie.
Źródło: Bank Millennium