Zalando opublikowało doskonałe wyniki za pierwszych dziewięć miesięcy 2016 r., podczas których nastąpił dalszy rozwój i zwiększenie rentowności. Skorygowana marża EBIT za cały rok wzrosła do 5,0-6,0%. W trzecim kwartale, wiodąca w Europie internetowa platforma modowa, odnotowała dalsze przyspieszenie wzrostu, pomimo trudnych warunków rynkowych w porównaniu do silnego III kwartału 2015 r. oraz zwiększyła udział w rynku.

Zalando zwiększyło swoją rentowność w obrębie wszystkich najważniejszych linii kosztów operacyjnych, w tym kosztów sprzedaży, realizacji i marketingu. Jednocześnie, spółka nadal inwestowała w swoją ofertę dla klientów, w tym w kategoriach mobilności, marki, asortymentu i udogodnień. Silne zarządzanie kapitałem obrotowym oraz spore nakłady inwestycyjne rzędu 116 mln EUR, przyniosły skutek w postaci pozytywnych wolnych przepływów pieniężnych rzędu 66 mln EUR w okresie dziewięciu miesięcy.

„To niesamowite, że po dwóch latach od naszego debiutu giełdowego, Zalando nadal rośnie w siłę”, stwierdził Rubin Ritter, dyrektor współzarządzający. „Zbudowaliśmy silną platformę, pozwalającą nam oczekiwać trwałych postępów i ekscytującego roku 2017.”

W trzecim kwartale Zalando przede wszystkim pracowało nad ulepszaniem swojej oferty mobilnej, a aplikacja spółki na Androida zdobyła niedawno prestiżową nagrodę „Nasz wybór” Google Play. Udział ruchu w sieci wzrósł do 67%, zaś udział zamówień za pośrednictwem aplikacji mobilnej przekroczył 50%. Wydarzenie modowe, Bread&Butter, na które wyprzedano wszystkie bilety, przyciągnęło ponad 20 tys. gości, pokazując, że Zalando stale inwestuje w zwiększanie widoczności marki i jej zasięgu. W trakcie wydarzenia, Zalando zgromadziło ponad 800 mln reakcji we wszystkich mediach oraz kanałach mediów społecznościowych. Gigi Hadid zaprezentowała współtworzoną przez siebie kolekcję Tommy’ego Hilfigera, Tommy X Gigi, oraz przedstawiła ekskluzywną kolekcję butów Marni dla Zalando, która obecnie jest dostępna w Zalando. W ubiegłym kwartale do asortymentu platformy dodano kilka kolejnych popularnych marek, dzięki czemu liczba artykułów dostępnych w sklepach Zalando zwiększyła się do ok. 200 tysięcy.

Podstawą operacyjną dla platformy Zalando jest wprowadzanie zdecydowanych zmian, wspieranie rozwoju oraz dostarczanie najlepszych doświadczeń realizacji w europejskiej branży modowej. Po pomyślnym uruchomieniu magazynu satelitarnego, który obecnie realizuje ponad 70% zamówień we Włoszech, Zalando uruchomi kolejny magazyn pionierski niedaleko Paryża, we Francji, w pierwszym kwartale 2017 r. Zalando ogłosiło również budowę kolejnego dużego centrum realizacji w pobliżu Szczecina, w Polsce. Będzie mieć on powierzchnię 130 tys. m² oraz rozpocznie działalność manualną jesienią 2017 r.

Znacznie zwiększyła się także liczba pracowników – do ok. 11 200 na dzień 30 września 2016 r., z ok.10 000 pracowników na dzień 31 grudnia 2015 r. Było to w głównej mierze zasługą zwiększenia zatrudnienia w dziale technologii i działań operacyjnych. Powiększył się również zespół techniczny Zalando, który do końca trzeciego kwartału posiadać będzie ok. 1 600 członków w siedzibie głównej w Berlinie oraz w sześciu innych lokalizacjach.

Zalando podtrzymuje swoje ambicje rozwoju o 20-25% na najbliższych kilka lat. Na rok 2016, Zalando spodziewa się wzrostu przychodów w górnym pułapie korytarza wzrostu 20–25% oraz podnosi prognozy dla skorygowanej marży EBIT za cały 2016 r. do 5,0-6,0%.

Zalando