Pierwsze, typowo polskie narzędzie do intuicyjnego podpowiadania atrakcyjnych nazw domen generycznych w oparciu o korzyści dostarczane przez planowaną markę – już działa! Tylko w pierwszym miesiącu od uruchomienia, wygenerowało ponad 2 miliony inspirujących adresów w 11 tys. zapytaniach złożonych przez użytkowników.
Coraz trudniej o atrakcyjną domenę, której nazwa trafnie odzwierciedli rodzaj prowadzonego biznesu, będzie łatwa do zapamiętania i co najważniejsze – wolna w polskim rejestrze. Ta myśl przyświecała twórcom z Hekko.pl, którzy stworzyli pierwsze w Polsce narzędzie do generowania atrakcyjnych, a przy tym – wciąż wolnych nazw domen generycznych w języku polskim, w oparciu o wyróżniki biznesowe.
– Dziś, gdy wymyśla się nazwę dla nowej firmy czy projektu, pierwszym krokiem jest sprawdzenie dostępności domeny. Szczególnie z końcówką „.pl” jest problem, często rejestrowaną wyłącznie w celach spekulacyjnych, blokowaną na rok i porzucaną przed pierwszym odnowieniem – tłumaczy dr inż. Artur Pajkert z Hekko.pl, pomysłodawca Domenowego Odkrywcy. Ten stan potwierdzają dane – zgodnie z raportem CENTR, poziom odnowień w trzecim kwartale 2017 roku wyniósł zaledwie 62,22 proc.
Intuicyjny podpowiadacz polskich nazw domenowych
Z jednej strony, brak wolnych domen w rejestrze pobudza kreatywność przedsiębiorców. Z drugiej – to dość frustrujące zadanie, szczególnie gdy po każdym okrzyku „EUREKA!”, wymyślona nazwa okazuje się być zwyczajnie zajęta. Dlatego Polacy z Hekko.pl wpadli na genialny w swojej prostocie pomysł i stworzyli Domenowego Odkrywcę – system online do podpowiadania nazw domen generycznych w języku polskim. Generycznych, czyli bazujących na naturalnych słowach i niosących konkretne znaczenie. System jest bardzo przyjazny i prosty w obsłudze, oczywiście darmowy, a dzięki dostępnym kryteriom, pozwala w kilka sekund wygenerować setki nazw, pasujących do danego biznesu czy projektu.
Powiesz – takie narzędzia są już na rynku. Oczywiście, są. Ale głównie w językach obcych i dla domen niegenerycznych. – Ani polskie, ani zagraniczne tego typu mechanizmy nie są tak rozbudowane, jak Domenowy Odkrywca, dający nazwy domen dopasowanych do wartości, które chcemy, aby nasz biznes reprezentował – dodaje dr inż. Artur Pajkert. Na rynku polskim także istnieją dobre wyszukiwarki domen, jednak ta, o której dziś mowa, jest wyjątkowa – nie tylko ze względu na wysoką szybkość, ale filozofię działania. To pierwsza wyszukiwarka na rynku, która tak głęboko wspiera myślenie o domenie, jak o marce, która pozwala zastosować personalizujące wyróżniki, jak atrakcyjna cena, czas realizacji, opinie klientów, a nawet – piękno czy smak.
Jak skorzystać z Domenowego Odkrywcy?
Aby skorzystać z generatora, wystarczy wpisać interesujące słowa kluczowe – np. książki, opowiadania, bajki, komiksy – jeżeli planem jest otwarcie księgarni internetowej. Dla lepszego dopasowania propozycji, można zaznaczyć pożądane cechy, które powinna reprezentować marka lub którymi chce konkurować na rynku. W przypadku sklepu online może to być np. szerokość oferty i cena, restauracji – smak i jakość, punktu kurierskiego – szybkość i opinie, producenta kosmetyków naturalnych – wyjątkowość i piękno. Dodatkowo, można określić liczbę znaków, jakie ma mieć domena oraz wybrać, czy w nazwie mogą pojawić się myślniki.
Ponad 2 miliony inspirujących nazw w jeden miesiąc
Tylko w styczniu 2018 roku, Domenowy Odkrywca sprawdził 2 102 009 nazw domenowych w 11 355 zapytaniach złożonych przez użytkowników. W 4011 przypadkach pytano o nazwę z konkretną końcówką, z czego 2837 była to domena polska. W ponad 7000 wyszukań użytkownicy podawali wyłącznie pojedyncze słowa, i dla tej grupy podpowiedzi z pewnością były najbardziej ciekawe.
Myśl o domenie jak o marce
Domeny generyczne cały czas odgrywają ogromną, wizerunkową rolę. Ze względu na swoją prostą formę bazującą na naturalnych, odwołujących się do konkretnych znaczeń słowach są bardzo łatwe do zapamiętania. Będąc trwale połączone z nazwą firmy, pozwalają klientom łatwo trafić pod internetowy adres, przez wyszukiwarkę czy przeglądarkę. – Dlatego o domenach trzeba myśleć świadomie, jak o nośniku wartości, bez względu na branżę, w której firma ma działać – podsumowuje Jakub Dwernicki, prezes Hekko.pl.