Poczta Poczta idzie w ślad za wytycznymi rządu ze specustawy dotyczącej zapobiegania i zwalczania choroby COVID-19. Dlatego też wprowadza zmiany w świadczonych usługach. Spółka jest w stałym kontakcie z Głównym Inspektorem Sanitarnym i innymi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo Polaków.

Poczta Polska dostosowuje się do ograniczeń

Poczta Polska to ważne ogniwo zarówno ze względu na wielkość udziału w rynk jak i dotychczasowe doświadczeniaa. Ponadto także możliwość współpracy na rzecz poprawy bezpieczeństwa kraju. W zależności od sytuacji wprowadza szereg rozwiązań, które mają służyć państwu, pracownikom oraz klientom.

Od najbliższego poniedziałku (16.03 br.) w związku z zawieszeniem transportu lotniczego Poczta wstrzymuje przyjęcia przesyłek do innych krajów. Wprowadzone zostają zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych: 

https://biznestuba.pl/featured/koronawirus-uderza-w-waluty-5-zl-za-dolara/

Zmiany w placówkach pocztowych

  • Godziny pracy placówek w dni robocze ulegają skróceniu do 6 godzin. Ponadto w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14–20 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę. Dodatkowo pozostałe placówki czynne dotychczas w soboty będą obsługiwać klientów przez trzy godziny. W efekcie szczegółowe informacje o czasie pracy poszczególnych placówek można sprawdzić na www.poczta-polska.pl,
  • praca placówek całodobowych zostaje skrócona, placówki te będą czynne przez 7 dni w tygodniu od godz. 8 .00 do 20.00,
  • punkty obsługi klienta w Galeriach Handlowych będą nieczynne.
Poczta wprowadza ogranicznenia. Przez koronawirusa - flota poczty
Poczta wprowadza ogranicznenia. Przez koronawirusa

Organizacja obsługi klienta w placówkach pocztowych opiera się o zasadę, że przy każdym czynnym okienku będzie tylko jedna osoba. Szczegółowe informacje pojawią się na drzwiach wejściowych. Mając na uwadze bezpieczeństwo  klientów i pracowników w placówkach pojawiająs się tzw. STREFY OCHRONNE w bezpośredniej obsłudze klienta. Osoby wchodzące do placówki proszone są o zachowanie odległości około 1,5 metra podczas oczekiwania na obsługę. Dodatkowo pozostawanie za znajdującą się na podłodze taśmą także w trakcie obsługi. Bliżej do pracownika klienci powinni podchodzić jedynie w celu okazania dokumentów i innych niezbędnych czynności, na wyraźną prośbę pracownika Poczty.

Renty i emerytury

Poczta Polska nie zmienia zasad wypłaty przekazów rentowo-emerytalnych. Dla osób objętych kwarantanną, a pobierających te świadczenia wdrożymy szczególne procedury. Spółka jest w kontakcie z regionalnymi inspektorami sanitarnymi w tym zakresie.  

Płyny dezynfekcyjne i rękawiczki oraz dodatkowe środki dla pracowników docierają do placówek. W weekend trwa ich dystrybucja, aby środki te najpóźniej w poniedziałek trafiły do wszystkich pracowników mających kontakt z klientami. 

https://biznestuba.pl/featured/koronawirus-pge-pradu-nie-zabraknie/