Do Deloitte Digital dołączył zespół uselab, pioniera i lidera kategorii usług z zakresu User Experience i Customer Experience na polskim rynku i jednej z najbardziej doświadczonych firm strategiczno-projektowych w regionie. Dzięki połączeniu skali i doświadczeń globalnej sieci Deloitte Digital ze specjalistyczną wiedzą i innowacyjnym podejściem uselab możliwe będzie zaproponowanie klientom kompleksowych rozwiązań w zakresie Experience Strategy & Design, jako część oferty w zakresie transformacji cyfrowej. Usługi będą oferowane w regionie Europy Środkowej pod marką Deloitte Digital CE.
Projektowanie doświadczeń, czyli całościowe definiowanie doznań odbiorcy w kontakcie z danym produktem lub usługą staje się obecnie jednym z kluczowych wyzwań, z jakim mierzą się zarządzający firmami i osoby odpowiadające za strategie cyfrowe i tworzenie innowacji w przedsiębiorstwach.
Szczegółowe zaprojektowanie obsługi we wszystkich punktach, w których dochodzi do kontaktu z marką w taki sposób, aby wywoływało pozytywne wrażenia oraz dawało satysfakcję użytkownikom i klientom to zadanie wymagające połączenia wiedzy i kompetencji interdyscyplinarnych zespołów, składających się ze strategów, analityków biznesowych, UX designerów, service designerów, badaczy, grafików i technologów.
– Do Deloitte Digital dołącza blisko dwudziestoosobowy zespół najlepszych konsultantów specjalizujących się w Experience Strategy & Design. Dzięki temu wzmocnieniu będziemy oferować naszym klientom niespotykane dotąd w Polsce i regionie Europy Środkowej połączenie komplementarnych usług z zakresu transformacji cyfrowej. Naszą ambicją jest prowadzenie innowacyjnych projektów i projektowanie rozwiązań światowej klasy, a ta transakcja zbliża nas do tego celu – mówi Zbigniew Szczerbetka, Partner Zarządzający CE Consulting Deloitte i Deloitte Digital CE.
uselab istnieje od 2007 roku. To jedna z pierwszych na polskim rynku firm specjalizujących się w User Experience i Service Design. Projektuje i wdraża podejście Experience Strategy & Design w organizacjach projektując usługi i produkty.
– Skupiamy się na tym, aby produkty i usługi cyfrowe były przyjazne w użytkowaniu dla zwykłych ludzi i realizowały ich potrzeby. Jednocześnie przekonujemy firmy jak jest to ważne z punktu widzenia tworzenia wartości dla biznesu. Dobrze zaprojektowana usługa to wyższa sprzedaż, większa satysfakcja klienta, a co za tym idzie lojalność przy jednocześnie niższych kosztach obsługi. Experience Strategy to nieodzowna część transformacji cyfrowej, oraz jeden z głównych obszarów konkurencyjnych – zwłaszcza w przypadku branż o dość zbliżonej ofercie, gdzie to właśnie doświadczenie klienta ma często kluczowe znaczenie przy wyborze np. banku, ubezpieczyciela czy operatora telekomunikacyjnego. W ostatnim czasie zauważamy coraz większą świadomość wśród polskich firm. W wielu branżach Polska absolutnie nie ma się czego wstydzić. Nasze doświadczenia są doceniane przez globalne korporacje, a niektóre rozwiązania uznaje się za wzorcowe i po przetestowaniu często są one wprowadzane na innych rynkach – mówi Wiesław Kotecki, Wiceprezes uselab, obecnie Dyrektor w Deloitte Digital.
uselab specjalizuje się w kanałach elektronicznych i ergonomii rozwiązań cyfrowych, ale również w analizie i projektowaniu usług wielokanałowych obejmujących wszystkie punkty styku klienta z marką. Eksperci uselab przeprowadzili ponad 350 projektów w 25 krajach. Od lat budują społeczność UX w regionie, między innymi jako twórca jednej z największych konferencji UX w Europie – UX Poland. Od 5 lat we współpracy z Uniwersytetem SWPS współtworzy studia podyplomowe – User Experience Design – przyczyniając się do edukacji rynku i zwiększania świadomości wagi Experience Design.
Główną wartością zespołu uselab jest unikalne połączenie wiedzy psychologicznej, naukowego podejścia do badań, z praktyczną wiedzą na temat biznesu, innowacji oraz technologii i olbrzymim doświadczeniem projektowym, szczególnie w branży finansowej. Firma współpracowała między innymi z takimi markami jak PKO Bank Polski, mBank, Millennium, Citibank, BGŻ BNP Paribas, Mastercard, VISA, AXA, Aviva, Allianz, GPW, NOKIA, Blackberry, T-Mobile, Plus, Play, HBO, nc+, Microsoft . Ich najnowsze rozwiązania w dziedzinie bankowości mobilnej dla ING i Asseco były prezentowane na tegorocznej konferencji Finovate Europe w Londynie – najważniejszej konferencji poświęconej innowacjom w branży finansowej.
Po dołączeniu do Deloitte Digital zespół uselab będzie funkcjonował jako linia serwisowa i centrum kompetencyjne specjalizujące się w Experience Strategy & Design, kierowane przez dotychczasowych właścicieli i zarządzających – Huberta Anyżewskiego i Wiesława Koteckiego – którzy obejmą stanowiska Dyrektorów odpowiedzialnych za rozwój tego obszaru w regionie Europy Środkowej.
Dołączenie uselab do grupy Deloitte daje nam unikalną możliwość połączenia naszych doświadczeń i kompetencji. Bycie częścią Deloitte Digital umożliwi nam zwiększenie skali i zakresu działania w Polsce i regionie Europy Środkowej oraz da nam możliwość wsparcia przedsiębiorstw w procesie transformacji cyfrowej, którego jednym z kluczowych obszarów jest projektowanie wielokanałowych doświadczeń. Jesteśmy dumni, iż nasze doświadczenie i dokonania zostały docenione przez Deloitte. Bycie częścią globalnej organizacji, z jej kulturą innowacji oraz dostępem do wiedzy i doświadczeń z całego świata to dla nas ogromna wartość. Odpowiedzialność za tworzenie i zarządzanie obszarem Experience Strategy & Design w grupie Deloitte Digital jest dla nas wyzwaniem i szansą na udział w najbardziej innowacyjnych projektach realizowanych przez Deloitte – dodaje Hubert Anyżewski, Prezes uselab, obecnie Dyrektor w Deloitte Digital.
Deloitte nie wyklucza kolejnych inwestycji, które będą uzupełniały portfolio kompetencji i budowały skalę firmy.
Konsekwentnie rozwijamy zespół pod dynamicznie rosnące oczekiwania klientów oraz liczbę projektów. Inwestujemy w ludzi i firmy, które uzupełniają nasze kompetencje o te najbardziej potrzebne na rynku. Dzięki temu jesteśmy w stanie sprostać najbardziej złożonym oczekiwaniom w zakresie usług cyfrowych, a często także możemy zainspirować naszych klientów do zmian, które dadzą im impuls do zupełnie nowego rozwoju i zdobywania pozycji na rynku – dodaje Zbigniew Szczerbetka – Nasza strategia wzrostu nie sprowadza się oczywiście jedynie do przejmowania firm. Jest to jedynie akcelerator, który ma celu przyspieszenie nabywania nowych kompetencji. Podstawą naszego rozwoju w dalszym ciągu będzie intensywny wzrost organiczny. Już dzisiaj, dzięki tym akwizycjom i rekrutacjom, które uzupełniają nasze silne kompetencje strategiczne i technologiczne, jesteśmy w stanie oferować naszym klientom coraz pełniejsze portfolio usług. Nasz plan inwestycyjny zakłada dalsze rozszerzanie zakresu kompetencji cyfrowych oraz obecności terytorialnej firmy w Europie Środkowej i poza nią – podsumowuje Zbigniew Szczerbetka.