Jakie środki bezpieczeństwa wdraża Amazon w Centrach Logistyki E-commerce ? Amazon przykłada ogromną wagę do bezpieczeństwa, zdrowia i dobrego samopoczucia pracowników, partnerów oraz klientów. Firma wprowadziła szereg środków bezpieczeństwa w swoich lokalizacjach w Polsce i na świecie. Sprawdź, jakie rozwiązania wdrożył Amazon w Centrach Logistycznych w Polsce.
Środki bezpieczeństwa wdrożone w Centrach Logistyki E-commerce Amazon
- zwiększono częstotliwość i intensywność sprzątania – wszystkie klamki drzwiowe, poręcze schodów, przyciski w windach, schowki i ekrany dotykowe są regularnie dezynfekowane,
- poproszono wszystkich pracowników o częste mycie rąk wodą z mydłem przez co najmniej 30 sekund, zwłaszcza po wyjściu do łazienki. Ponadto przed jedzeniem oraz po kaszlu, kichaniu lub wydmuchaniu nosa. Jeżeli mydło i woda nie byłyby łatwo dostępne, należy użyć środka do higieny rąk na bazie alkoholu o stężeniu powyżej 60%,
- na terenie centrów logistycznych umieszczono dużą liczbę dozowników z płynem dezynfekującym,
- zobowiązano wszystkich pracowników do pozostania w domu i zwracania się o pomoc medyczną, jeśli się źle poczują,
- wdrożono proces mierzenia temperatury ciała wszystkich osób wchodzących do budynku za pomocą kamer termowizyjnych,
- udostępniono maseczki ochronne,
- zwiększono liczbę autobusów, aby pracownicy mogli zachować bezpieczny dystans od siebie podczas podróży do i z miejsca pracy. Autobusy są również ozonowane w celu dezynfekcji,
- przeorganizowano przestrzeń stołówek pracowniczych, tak aby zwiększyć przestrzeń pomiędzy osobami do min. 2 metrów,
- zrezygnowano ze spotkań organizacyjnych z pracownikami i wydłużono przerwy,
- rozpoczęcie zmian zostało rozłożone w czasie, zmieniono harmonogram przerw i wydłużono czas ich trwania tak, aby wszyscy zdążyli skorzystać z wydawanych przez pracodawcę bezpłatnych posiłków. Pomimo zredukowanej liczby miejsc w stołówkach,
- przeorganizowano łazienki w taki sposób, aby pracownicy mogli zachować odpowiedni odstęp,
- tymczasowo ograniczono kontrolę osobistą pracowników przy wyjściu, zapobiegając gromadzeniu się osób blisko siebie,
- przygotowano proces zgłaszania potencjalnych przypadków COVID-19 w ramach Amazon oraz do zewnętrznych instytucji,
- rozmowy rekrutacyjne na większość stanowisk są przeprowadzane online, a podróże służbowe są ograniczone do minimum.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Od początku pandemii, wszystkie oddziały Amazon przyjęły jako nadrzędny priorytet zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom, inwestując w 2020 roku ponad 11,5 miliardów dolarów w realizację tego celu. W kwocie tej znajduje się inwestycja w wysokości ponad 1,2 miliarda dolarów, którą przeznaczono na urządzenia do pomiaru temperatury. Ponadto maseczki, rękawice, ulepszone procesy czyszczenia i dezynfekcji, testy i więcej. Tylko w Polsce Amazon dostarczył swoim pracownikom 19,5 mln par rękawiczek, 7,2 mln maseczek. Ponadto 37,1 mln chusteczek dezynfekujących i 141,3 mln opakowań środków do dezynfekcji rąk. A także dokonał ponad 150 istotnych zmian w procesach w celu poprawy bezpieczeństwa.
W czterech centrach logistycznych Amazon w Polsce odbyły się kontrole Państwowej Inspekcji Sanitarnej, które miały na celu weryfikację poziomu ochrony pracowników przed ewentualnym zakażeniem koronawirusem w miejscu pracy. Państwowa Inspekcja Sanitarna zaaprobowała środki bezpieczeństwa wdrożone przez Amazon i nie znalazła żadnych uchybień w naszych procesach. Co więcej, kontrole wykazały, że w celu ochrony pracowników, firma zastosowała szereg zabezpieczeń, również wykraczających ponad wytyczne rządowe oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Amazon ściśle współpracuje z lokalnymi władzami i proaktywnie reaguje na zaistniałą sytuację. Po to by wspierać walkę z koronawirusem w Polsce i na świecie. Firma zapewnia obsługę klientów, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo pracowników. Ponadto, Amazon rekrutuje także nowych pracowników, aby nie tylko sprostać zapotrzebowaniu na usługi firmy, ale także zapewnić pracę osobom najbardziej dotkniętym skutkami pandemii.
Źródło: Amazon