Sprzedaż w sieci ciągle rośnie. Mimo odmrożenia gospodarki sprzedawcy internetowi wciąż mają pełne ręce roboty. W czerwcu klienci sklepów na platformie Shoper wydali ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. Według danych platformy Shoper w czerwcu sklepy internetowe odnotowały sprzedaż o 110 proc. większą niż w czerwcu 2019 r. Mimo otwartych galerii handlowych e-sklepy mają ponad dwukrotnie lepsze wyniki niż rok wcześniej.
Znaczące wzrosty sprzedaży w kilkunastu tysiącach sklepów internetowych działających na tej platformie utrzymują się już od trzech miesięcy. Rrekordowe 122 proc. padło w kwietniu, w maju i czerwcu. Już po odmrożeniu gospodarki utrzymywał się wzrost na poziomie 110 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r.
Sprzedażowe hity to… codzienne sprawunki
Fenomenem wśród e-zakupowych trendów 2020 wciąż pozostają sklepy z produktami spożywczymi. Przez lata nie mogły się przyjąć w Polsce z powodu wyzwań logistycznych i przyzwyczajeń klientów, by w czasie pandemii nagle zdobyć popularność. W kwietniu klienci sklepów Shoper kupowali artykuły spożywcze online niemal pięciokrotnie częściej niż rok wcześniej. W czerwcu skala wzrostu była już niższa. Jednak wciąż kupujący w sklepach z asortymentem spożywczym (kategoria Delikatesy) dokonali w nich o 181 proc. transakcji więcej niż w czerwcu 2019 r.
Kolejną, po branży spożywczej, kategorią sklepów na platformie Shoper, która odnotowała w czerwcu największy wzrost liczby zakupów (o 167 proc.) w porównaniu z ubiegłym rokiem są Komputery. Za jej wynikiem nie stoi jednak wyłącznie sprzedaż laptopów. Ciągną go w górę przede wszystkim akcesoria jak słuchawki, domowe routery Wi-Fi czy dyski przenośne. Również sklepy z kategorii Akcesoria i Upominki notują wzrost zainteresowania. Klienci robili w nich zakupy o 128 proc. częściej niż przed rokiem. Dwa razy więcej transakcji niż w czerwcu rok temu odnotowały sklepy z kategorii Dzieci (96 proc. wzrostu). Ponadto Dom i Ogród (94 proc. wzrostu), Książki i multimedia (93 proc. wzrostu).
Wzrost liczby transakcji w sklepach na platformie Shoper, źródło Shoper
Budując swoją nową normalność, wracamy do wielu nawyków sprzed pandemii, ale niektórym przyglądamy się krytycznie. Zaczęliśmy doceniać możliwość załatwiania wielu spraw z domu przez internet i wolny czas, który dzięki temu zyskujemy. To może wyjaśniać, dlaczego sprzedaż w sieci ciągle rośnie. Praktycznie we wszystkich branżach ruch online jest o kilkadziesiąt procent większy niż przed rokiem. Ponadto kupujący wydają dwukrotnie więcej.
Źródło: shoper.pl