Polskie firmy wspierają się podczas pandemii. Koronawirus paraliżuje funkcjonowanie społeczeństwa i firm. Wiele z nich staje w obliczu zwolnień, a nawet likwidacji. Partnerskie Kluby Biznesu zachęcają swoich członków do wzajemnej pomocy.
Niepewność oraz nieprzewidywalna sytuacja na rynku przyczyniają się do problemów wielu firm. Część z nich ograniczyła swoją działalność, a część w rezultacie przymusowo musiała się zamknąć. Innymi słowy praktycznie każda marka staje przed przymusową redukcją zatrudnienia. Nadchodząca recesja wpłynie zarówno na konsumentów, a także na biznes.
Polskie firmy w Partnerskim Klubie Biznesu
W obliczu kryzysu przedsiębiorcy sami starają się sobie pomóc. W związku z tym w ostatnich dniach największe firmy powołały do życia Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług. Jego zadaniem jest wypracowanie rozwiązań przeciwdziałającym trudnej sytuacji na rynku. Wsparcie dla firm oferują także Partnerskie Kluby Biznesu. Inicjatywa powstała w 2013 r. i obecnie zrzesza ponad 1 000 małych, średnich i dużych firm.
– Idea powstania Partnerskich Klubów Biznesu jest ściśle związana ze sportem. Początkowo do naszego projektu zapraszaliśmy przedsiębiorstwa, które miały wspierać lokalne kluby piłkarskie. W szczytowym momencie mieliśmy 26 Partnerskich Klubów Biznesu w całym kraju, które działały przy klubach sportowych. Ponadto 1 400 firm partnerskich. Dynamiczny rozwój naszego projektu spowodował, że stał się on doskonałą platformą dla biznesu. Ułatwiliśmy firmom nawiązywanie i budowanie relacji biznesowych oraz wymianę doświadczeń – mówi Radosław Rogiewicz, Prezes Zarządu Partnerskich Klubów Biznesu.
– Regularne spotkania klubowiczów oraz internetowa platforma dają nam wszystkim możliwość szybkiego działania i przezwyciężenia obecnego kryzysu. Ponadto nasi partnerzy chętnie współpracują ze sobą. Koronawirus i widmo recesji spowodowały, że chęć tej współpracy jest jeszcze większa niż dotychczas. Niektóre z firm jak np. Barbat – producent pościeli szyje maseczki ochronne. Profi Art. – producent mebli i pucharów okolicznościowych produkuje przyłbice ochronne by zapewnić do nich dostęp pozostałym członkom Partnerskich Klubów Biznesu – dodaje Rogiewicz.
Partnerskie Kluby Biznesu to ogólnopolski projekt, który skupia biznes przy klubach sportowych. W tym samym duchu tworząc idealną platformę do nawiązywania nowych kontaktów. Podsumowując, dzięki Partnerskim Klubom Biznesu, firmy zwiększają sprzedaż swoich produktów lub usług i wymieniają doświadczenia. Kluby sportowe zaś zyskują nowych sponsorów. W całej Polsce działa 26 klubów.
Źródło: partnerskieklubybiznesu.pl