Po Rumunii, Azerbejdżanie, czy Ukrainie teraz Gruzja jest zainteresowana usługami innowacyjnej polskiej firmy. Władze tego kraju postanowiły wyjść naprzeciw problemowi plagiatowania i poprawić jakość kształcenia. Efektem tego było zaproszenie delegacji firmy Plagiat.pl do rozmów na temat rozwiązań służących walce z nieuprawnionymi zapożyczeniami.
Przedstawiciele Plagiat.pl odwiedzili w zeszłym tygodniu kilkanaście gruzińskich uczelni. Prezes firmy, dr Sebastian Kawczyński, spotkał się też z władzami gruzińskiego Ministerstwa Edukacji i Nauki. Relacje z tych spotkań ukazały się na stronie internetowej gruzińskiego ministerstwa, a także znalazły miejsce w gruzińskich mediach. Gruzińskie uczelnie postanowiły poważnie walczyć ze zjawiskiem plagiatowania wśród swoich studentów. Ma im w tym pomóc właśnie współpraca z firmą Plagiat.pl, która jest liderem rynku w Polsce i Rumunii oraz staje się coraz bardziej aktywna także w innych krajach. Działalność polskiej firmy zyskała wsparcie gruzińskiego resortu edukacji i nauki.
Dr Sebastian Kawczyński rozmawiał z wiceministrem Giorgi Sharvashidze o wsparciu Gruzji w walce z problemem plagiatów pisemnych prac dyplomowych w szkołach wyższych. „Gruzińskie instytucje szkolnictwa wyższego wykazały duże zainteresowanie Internetowym Systemem Antyplagiatowym Plagiat.pl. Po wielu spotkaniach z przedstawicielami uczelni i władz jestem przekonany, że Gruzja podejmie działania mające na celu walkę ze zjawiskiem „kopiuj-wklej” i rynek ten będzie otwarty na polskie usługi antyplagiatowe. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że kraj ten rozpoczyna proces poprawy jakości kształcenia.” – uważa dr Sebastian Kawczyński, prezes Plagiat.pl.
Potencjał biznesowy Gruzji w sektorze szkolnictwa wyższego jest bardzo duży. Istnieje tu 59 szkół wyższych i 2300 szkół średnich. Wartość rynku usług antyplagiatowych szacuje się na ok. 2 mln euro. Gruzińskie instytucje szukają wsparcia wśród firm z bogatym doświadczeniem. Plagiat.pl współpracuje obecnie z ponad 200 szkołami wyższymi w Polsce. Świadczy usługi na rynkach rumuńskim, niemieckim, mołdawskim, kolumbijskim, a także w Azerbejdżanie i Kazachstanie. Oferuje swoje rozwiązania uczelniom, szkołom średnim, wydawnictwom oraz indywidualnym użytkownikom.