Jakie mieszkania kupują pary? Święto zakochanych to dzień, w którym spędzamy wyjątkowy czas z ukochaną osobą. Wiadomo, miłość najlepiej celebrować we wspólnym gniazdku. Jakie więc powinno być idealne mieszkanie dla pary? W dobrej lokalizacji i przystępnej cenie? To zdecydowanie za mało.
Dziś młodzi chcą o wiele więcej. Komfortowe miejsce do życia zapewniają im świadomi deweloperzy budujący nie tylko mieszkania, ale tworzący unikalną przestrzeń, w której łączą się trzy strefy podnoszące jakość życia: aktywność ruchową, wypoczynek i ekologię.
Jakie mieszkania kupujemy?
Kolejny rok pod znakiem Covid-19 zmienił nasze preferencje dotyczące wyboru mieszkania. Najczęściej decydujemy się na 2 pokoje, ich średni udział w sprzedaży deweloperów wyniósł 42%. Na drugim miejscu znalazły się mieszkania 3-pokojowe z udziałem 33% proc. Dalsza kolejność to kawalerki i mieszkania 4-pokojowe. W latach ubiegłych najszybciej sprzedawały się kawalerki, obecnie klienci zdecydowanie poszukują większych mieszkań, w których jest miejsce na oddzielny pokój dziecięcy czy np. biuro do pracy w systemie home office. Ekspert Aurec Home, Mariola Żak podpowiada jakie mieszkania kupują pary.
Jak pokazują dane Głównego Urzędu Statystycznego w okresie od stycznia do końca października 2021 roku, oddano do użytkowania więcej mieszkań, niż miało to miejsce przed rokiem. Według dostępnych danych było to aż 184,4 tys. nowych lokali, co oznacza o 4% więcej niż w 2020. Warto również wspomnieć, że powierzchnia użytkowa oddanych mieszkań wyniosła 17,2 mln m², czyli o niemal 10% więcej w stosunku r./r. Wzrosła też liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia oraz liczba mieszkań, których budowę rozpoczęto. Od początku roku do końca października 2021 r. wydano takie pozwolenia na 283,4 tys. lokali mieszkalnych, tj. o 29,2% więcej niż w analogicznym okresie w 2020 roku.
Zakup mieszkania, często w wieloletnim kredycie, sprawia, że młodzi ludzie decyzję o jego nabyciu muszą bardzo dobrze przemyśleć. Przestrzeń do życia musi odpowiadać nie tylko na dzisiejsze potrzeby, ale również sprostać oczekiwaniom, które pojawią się w przyszłości.