Etyka może iść w parze z wysokimi wynikami w sprzedaży – udowodnili to laureaci VI edycji konkursu Polish National Sales Awards, którzy zostali nagrodzeni podczas Gali 9 grudnia 2014 w Hotelu InterContinental w Warszawie. W tym roku wręczono także po raz pierwszy nagrodę w kategorii: Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń, Dyrektor Sprzedaży w Banku, Menedżer Sprzedaży B2B oraz przyznano nagrodę i tytuł SUPER SPRZEDAWCA ROKU. Uroczystego otwarcia Gali dokonał Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, który również objął patronatem honorowym tegoroczny konkurs. Prof. UW, dr hab. Jacek Męcina Sekretarz Stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej wygłosił przemówienie pt. „Sprzedaż jako warunek rozwoju – uniwersalne kompetencje dla realnej wartości”. Uroczystość prowadzili: Elżbieta Pełka Prezes Zarządu Polish National Sales Awards oraz Jacek Rozenek. Patronatem honorowym tegoroczny konkurs objął Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki.
Elżbieta Pełka, Prezes Zarządu Polish National Sales Awards podziękowała uczestnikom i wszystkim interesariuszom oraz zwróciła uwagę na rolę, jaką odgrywa konkurs w kształtowaniu standardów sprzedażowych w naszym kraju.
Polish National Sales Awards to obecnie już nie tylko konkurs, to platforma współpracy i wymiany doświadczeń dla wszystkich zaangażowanych w kształtowanie standardów sprzedaży w Polsce. Cieszy mnie, że coraz więcej instytucji i organizacji angażuje się w realizację misji PNSA, jaką jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy – mówi Elżbieta Pełka. – Serdecznie gratuluję wszystkim laureatom doskonałych wyników sprzedażowych i życzę, aby przełożyły się one na realizację celów zawodowych.
W przemówieniu Elżbieta Pełka zwróciła również uwagę, jak ważne jest obecnie nie tylko zdobycie, ale głownie utrzymanie klienta oraz zbudowanie z nim partnerstwa. Podkreśliła również, że najlepsi sprzedawcy nie osiągnęliby tak dobrych wyników i nie byliby nagrodzeni w konkursie, gdyby nie zarządy firm i polityka etycznego zarządzania sprzedażą. Wprowadzanie dobrych praktyk w przedsiębiorstwach to pozytywny przykład dla innych firm oraz znak naszych czasów, w których coraz bardziej liczy się odpowiedzialność za pracowników, za biznes i jego otoczenie. Prezes PNSA zaznaczyła też, że należy promować taki pozytywny model postępowania i że bardzo pomagają działania prowadzone w ramach platformy Polish National Sales Awards m.in. analizy, raporty, dyskusje w gronie specjalistów, badania rynkowe realizowane wspólnie z MillwardBrown itd. Te aktywności pokazują rynkowi, w jakim kierunku zmierzamy oraz co mamy mu do zaoferowania.
– Przewaga rynkowa przedsiębiorstwa może być i jest budowana właśnie na poziomie sprzedaży – podkreśla Elżbieta Pełka. – Błędnym jest myślenie, że sprzedawca nie odgrywa kluczowej roli w organizacji. I błędnym jest myślenie pracownika, że nie jest sprzedawcą i pozostaje bez wpływu na kondycję organizacji.
Podczas Gali wręczone zostały statuetki dla najlepszych w sprzedaży w 20 kategoriach. Po raz pierwszy w sześcioletniej tradycji konkursu, na wniosek Elżbiety Pełka Prezes Zarządu PNSA przyznano nagrodę specjalną Super Sprzedawca dla osoby, która sumarycznie osiągnęła najwyższy wynik ze wszystkich uczestników konkursu. Statuetkę otrzymała Anna Gola z Banku Pocztowego S.A.
Laureaci i wyróżnieni oprócz statuetek i dyplomówotrzymali nagrody w postaci szkoleń, ufundowanych przez: Sandler Training, Franklin Covey, Persona Global, Pasja Grupa Dobrych Trenerów oraz Brian Tracy International. W trzech kategoriach konkursowych spośród finalistów nie wyłoniono laureatów.
Galę uświetnili swą obecnością przedstawiciele rządu i parlamentu: Janusz Piechociński, Wicepremier, Minister Gospodarki, prof.dr hab. Jacek Męcina, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, Arkadiusz Bąk, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Gospodarki, Adam Jarubas, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, Anna Podniesińska, Prezes Konfederacji Lewiatan, Lech Pilawski, Dyrektor Generalny Konfederacji Lewiatan, Jeremi Mordasewicz, Doradca Zarządu Konfederacji Lewiatan, Piotr Onniki- Górski, Dyrektor Business Centre Club, Zbigniew Warski, Przewodniczący Konwentu BCC, Andrzej Grzesiewicz, Sekretarz BCC, prof. Robert Kozielski, prof. Andrzej Blikle, prof. Lech Garbarski, Wiesław Cieśla, Pełnomocnik Prezesa Zarządu d/s Kluczowych Klientów Solaris Bus & Coach, Józef Wancer, Prezes Banku BGŻ oraz reprezentanci organów Polish National Sales Awards, finaliści konkursu i przedstawiciele firm, patroni, sponsorzy i partnerzy PNSA.
Projekt PNSA służy pokazaniu najlepszych ludzi sprzedaży i najlepszych praktyk sprzedaży i w tym sensie odwołuje się do wyników i procesów już zrealizowanych, ale jednocześnie – wpleciony w codzienne życie organizacji – jest potężnym motorem motywacji do poprawy już istniejących procesów i przekraczania własnych osiągnięć w stylu, który z dumą można prezentować światu. I to jest najgłębsza misja tego projektu – zmieniać przyszłość. Powiedział Dariusz Świętek, National Sales Director w firmie AVON, która jest Srebrnym Sponsorem VI edycji konkursu Polish National Sales Awards.
Na zakończenie Gali na ręce Prezesów firm uczestniczących w konkursie PNSA wręczono Certyfikaty Etycznego Zarządzania Sprzedażą i Obsługą Klienta.
Polish National Sales Awards już od sześciu lat przyznaje nagrody i wyróżnienia dla najlepszych w sprzedaży, przyczyniając się tym samym do kształtowania standardów w tej dziedzinie w naszym kraju. Konkurs wyróżnia unikalna metodologia, umożliwiająca obiektywną ocenę uczestników, zarówno pod względem efektów sprzedażowych, jak i etyki. Uczestnicy, zgłoszeni przez swoją firmę, najpierw wypełniają formularze zgłoszeniowe on-line, oceniane przez zaprzysiężonych członków blisko50-osobowej Komisji Sędziowskiej. Zakwalifikowani do drugiego etapu finaliści przedstawiają indywidualne, 20-minutowe prezentacje. Laureaci wyłaniani są na podstawie liczby zdobytych punków. Nad przebiegiem konkursu czuwa PwC– partner merytoryczny PNSA.
Lista laureatów i wyróżnionych:
Kategoria: Agent Ubezpieczeniowy
Beata Chlebek/ Aviva Sp. z o.o. – Laureat
Szymon Nabzdyk/ Allianz Polska S. A. – Wyróżnienie
Kategoria: Doradca Klienta z Banku
Michał Trybuś/ Euro Bank S.A. – Wyróżnienie
Katarzyna Szadkowska/ Alior Bank S.A. – Wyróżnienie
Kategoria: Dyrektor Sprzedaży
Grzegorz Kuwałek/ Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Anna Gola/ Bank Pocztowy S.A. – Laureat
Violetta Wojtynek/ Orange Polska S.A. – Wyróżnienie
Kategoria: Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń
Teresa Karczewska-Rohde/ Aviva Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Janusz Lisowski/ Aviva Sp. z o.o. – Laureat
Zbigniew Rihder/ Allianz Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Kategoria: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży
Agnieszka Operhalska/ Philips Polska Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Paweł Szupiluk/ Orange Polska S.A. – Laureat
Ksymena Stachowiak/ P4 Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Kategoria: Key Account Manager
Ewa Brodowska/ Link4 – Laureat
Mariusz Chałupka/ FALCK Medycyna Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Kategoria: Menedżer Sprzedaży
Katarzyna Trocha/ Totalizator Sportowy Sp. z o.o. – Laureat
Krzysztof Jabłoński/ Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Kategoria: Menedżer Sprzedaży B2B
Bartosz Olszewski/ Alior Bank S.A. – Wyróżnienie
Kategoria: Menedżer Sprzedaży Bezpośredniej
Grażyna Jakielska/ Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o. – Laureat
Joanna Zwolennik/ Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Maria Siwczyńska-Musiał/ Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Kategoria: Menedżer Zespołu Sprzedaży Ubezpieczeń
Sebastian Ostas/ Allianz Polska S.A. – Wyróżnienie
Izabela Bartnicka/ Aviva Sp. z o.o. – Laureat
Kategoria: Menedżer Zespołu Sprzedaży w Banku
Małgorzata Czapska/ Euro Bank S.A. – Wyróżnienie
Edyta Sudak/ Euro Bank S.A. – Laureat
Wioletta Boś/ Euro Bank S.A. – Wyróżnienie
Kategoria: Przedstawiciel Handlowy
Sebastian Długoborski/ Orange Polska S.A.– Wyróżnienie
Łukasz Paszkiewicz/Totalizator Sportowy Sp. z o.o. – Laureat
Kategoria: Sprzedawca Roku – Sprzedaż Bezpośrednia
Małgorzata Wach/ Avon Cosmetics Polska Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Arkadiusz Rak/ Alior Bank S.A.– Laureat
Kartegoria: Sprzedawca w Punkcie Sprzedaży
Katarzyna Ozimek/Totalizator Sportowy Sp. z o.o.– Laureat
Barbara Bąk/ Totalizator Sportowy Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Kategoria: Sprzedaż Online
Bartłomiej Lipa/ P4 Sp. z o.o. – Laureat
Kategoria: Trener Sprzedaży
Rafał Tabaczek/ Alior Bank S.A.– Laureat
Marta Przytomska/ Provident Polska S.A.– Wyróżnienie
Kategoria: Zespół Sprzedaży
Małgorzata Trendel/ Orange Polska S.A.– Wyróżnienie
Ewa Małecka/ Polpharma Sp. z o.o. – Laureat
Michał Spoczyński/ P4 Sp. z o.o. – Wyróżnienie
Kategoria: Super Sprzedawca
Anna Gola/ Bank Pocztowy S.A.– Zwycięzca
Rafał Tabaczek/ Alior Bank S.A.– Wyróżnienie
Ewa Małecka/ Polpharma S.A.– Wyróżnienie
W trzech kategoriach nie wyłoniono zwycięzców
Kategoria: Dyrektor Sprzedaży w Banku
Kategoria: Telesprzedaż
Kategoria: Menedżer ds. Obsługi Klienta