Pozytywne podsumowanie I półrocza 2016: Od początku roku, Audi AG sprzedało 953 200 samochodów, o 5,6 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku 2015. Doskonałe wyniki handlowe zanotowano we wszystkich regionach świata, choć sprzedaż rosła przede wszystkim w Europie. Popyt na samochody z Ingolstadt wzrósł na Starym Kontynencie od początku roku o 8,4 procent, osiągając po raz pierwszy poziom 450 000 samochodów. Sprzedaż na całym świecie napędzały głównie nowe modele: Audi A4 (+12,3%) i luksusowy SUV Audi Q7 (+73,6%). Zapotrzebowanie na samochody z czterema pierścieniami w logo wzrosło w czerwcu o 7,4 procent, na rynki światowe wjechało blisko 169 000 nowych egzemplarzy Audi. Na dziesięciu kluczowych dla koncernu rynkach zanotowano zdecydowanie lepsze niż rok temu wyniki. Pierwsze sześć miesięcy roku Audi w Polsce zakończyło ze sprzedażą większą o 35,5 %.
„Pomimo wielu wyzwań, na które napotykamy na ważnych z naszego punktu widzenia rynkach, pierwsze półrocze 2016 roku upłynęło dla nas przede wszystkim pod znakiem stabilnego wzrostu. Potwierdziliśmy naszą czołową pozycję w Europie i w Chinach, a w USA nasze obroty rosną szybciej niż obroty całego rynku” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi. „W nadchodzących miesiącach będziemy nadal wzmacniać naszą ofertę modelową. Pojawią się nowe rozwiązania techniczne oraz nowe modele: Audi Q7 e-tron, Audi A6L e-tron, Audi SQ7 TDI i Audi Q2.”
Nastąpi też zmiana generacyjna: jesienią na rynku pojawi się nowe Audi A5, a jeszcze w tym miesiącu na drogi wyjedzie odmłodzone Audi A3.
Biorąc pod uwagę zestawienie sprzedaży wszystkich modeli Audi, w Europie, w czerwcu, producent z Ingolstadt sprzedał blisko 78 700 samochodów (+9,8 procent). W każdym z sześciu minionych miesięcy notowano nowe rekordy sprzedażowe. Sprzedaż na Starym Kontynencie wzrosła o 8,4 procent, osiągając po raz pierwszy pułap 450 250 egzemplarzy. Wzrost obrotów na największym dla Audi rynku, to przede wszystkim zasługa nowych modeli. Sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 zwiększyła się ponad dwukrotnie, a popyt na nowe Audi A4 podskoczył o prawie 20 procent. Wyraźny wzrost marka zanotowała przede wszystkim w Niemczech (+12,4 procent, 166 154 samochody), Włoszech (+14,6 procent,
32 124 auta) i w Hiszpanii (+14,5 procent, 28 803 pojazdy). Wzrósł też popyt na samochody Audi na największym dla koncernu rynku eksportowym, czyli w Wielkiej Brytanii (+4,1 procent, 89 935 sprzedanych samochodów). Gwiazdą na Wyspach jest przede wszystkim Audi TT – w Zjednoczonym Królestwie sprzedano o 36 procent więcej egzemplarzy tego modelu. Audi TT zapewniło sobie również pozycję najlepiej sprzedającego się kompaktowego samochodu sportowego w segmencie premium. Na całym świecie do rąk klientów trafiło 17 650 egzemplarzy tego modelu.
W Polsce w czerwcu Audi oddało do rąk klientów 949 samochodów (+21,8%). Dzięki modelom A4, A6 i Q7 pierwsze sześć miesięcy tego roku należą do najbardziej udanych w historii. Zarejestrowanych w tym okresie 5107 pojazdów przełożyło się na wzrost sprzedaży o 35,5%.
W pierwszym półroczu 2016, sprzedaż Audi rosła także na kontynencie amerykańskim (3,5 procent, blisko 131 450 pojazdów). Z tej ogólnej liczby, 96 934 egzemplarzy przypada na USA, gdzie wzrost wyniósł 3,5 procent. Prawie co drugi amerykański klient zdecydował się na SUV-a. Dzięki temu, łączna sprzedaż modeli Q3, Q5 i Q7 wzrosła o 24 procent i wyniosła 45 195 egzemplarzy. Rozpatrując przy tym wyłącznie wyniki z czerwca 2016, podkreślić należy, że był to już 66. z kolei miesiąc, w którym sprzedaż Audi of America rosła – tym razem o jeden procent. Innym ważnym rynkiem na którym zwiększyły się obroty, była ponownie Kanada. Tutaj, w pierwszym półroczu, Audi oddało do rąk klientów 15 614 samochodów, czyli o 16 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.
Także w regionie Azji Południowo-Wschodniej bilans sprzedaży wypada bardzo pozytywnie. W porównaniu do bilansu z pierwszego półrocza 2015, wzrósł on o 3,9 procent – sprzedano tu blisko 339 300 samochodów marki Audi. W Chinach, cztery pierścienie ostatnio zdobywały klientów przede wszystkim swoimi modelami klasy kompakt. W pierwszych sześciu miesiącach 2016, w Państwie Środka sprzedano 81 083 egzemplarze Audi A3 i Audi Q3, co daje wzrost o 21,7 procent. Sprzedaż całego portfolio modelowego wzrosła tu w czerwcu o 5,9 procent, osiągając wysokość 290 126 egzemplarzy. W czerwcu popyt wzrósł o 6,6 procent. Oprócz Chin, sprzedaż w tym regionie wzrosła wyraźnie także w Australii:
od początku roku na australijskim rynku właściciela znalazło 12 155 nowych samochodów marki Audi – to wzrost sprzedaży o 7,2 procent.
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach | czerwiec | łącznie | ||||
2016 | 2015 | Różnica w stosunku do czerwca 2015 r. |
2016 | 2015 | Różnica w stosunku do roku 2015 |
|
Świat | 169 000 | 157 409 | +7,4% | 953 200 | 902 272 | +5,6% |
Europa | 78 700 | 71 644 | +9,8% | 455 250 | 419 837 | +8,4% |
– Niemcy | 28 016 | 24 165 | +15,9% | 166 154 | 147 763 | +12,4% |
– Wielka Brytania | 14 530 | 13 828 | +5,1% | 89 935 | 86 376 | +4,1% |
– Francja | 6 131 | 5 481 | +11,9% | 32 631 | 30 653 | +6,5% |
– Włochy | 5 812 | 4 873 | +19,3% | 32 124 | 28 030 | +14,6% |
– Hiszpania | 5 104 | 4 694 | +8,7% | 28 803 | 25 162 | +14,5% |
– Polska | 949 | 779 | +21,8% | 5 107 | 3 769 | +35,5% |
USA | 18 445 | 18 262 | +1,0% | 96 934 | 93 615 | +3,5% |
Meksyk | 1 325 | 1 235 | +7,3% | 7 379 | 6 568 | +12,3% |
Brazylia | 927 | 1 525 | -39,2% | 6 765 | 8 683 | -22,1% |
Chiny (łącznie z Hongkongiem) |
51 008 | 47 831 | +6,6% | 290 126 | 273 852 | +5,9% |